Browsing by Advisor López Cepeda, Ivonne Elizabeth

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 8 of 8
Análisis de enfoques pedagógicos en el proceso enseñanza - aprendizaje de las actividades deportivas extracurriculares del colegio La Condamine ubicado en Quito en el periodo escolar 2014 - 2015
Rivera Molina, María Marisol (Apr-2015) - [Director: López Cepeda, Ivonne Elizabeth]
Extracurricular activities are activities that are performed outside of regular school hours. These activities seek to provide young people and teen agers comprehensive education and the time occupation appropriate for training. The formation provides students not only results academics, also the...
Análisis de las estrategias metodológico - didácticas en entornos virtuales de aprendizaje (EVA) de primeros de bachillerato de la unidad educativa salesiana "Domingo Savio" en la ciudad de Cayambe durante el primer quimestre del año lectivo 2014 - 2015
Nacimba Ochoa, Gladys Janeth (Apr-2015) - [Director: López Cepeda, Ivonne Elizabeth]
The methodological – teaching strategies are an important part of the educational curriculum and they are aimed to influence the process of teaching - learning (PEA). Currently, in educational planning at various educational levels it is include the New Technologies of Information and...
Estrategias de mediación docente en los foros virtuales en el programa de formación de docentes interculturales bilingües. Análisis de caso del curso de formación continua "Conocimientos Ancestrales para la docencia Intercultural Bilingüe"
Montero Freire, Daniela Gissell (Feb-2019) - [Director: López Cepeda, Ivonne Elizabeth]
Esta es una investigación cuyo objetivo es sistematizar las estrategias de mediación docente aplicadas en el programa de formación de docentes interculturales bilingües ofertado por la Universidad Politécnica Salesiana en 2016. Este caso fue analizado a partir de los fundamentos teóricos de los...
Metodología de enseñanza aprendizaje en la modalidad virtual a partir de los aspectos pedagógico-didácticos aplicados en el curso de formación de docentes interculturales bilingües. Análisis de caso del curso de formación continua conocimientos ancestrales para la docencia intercultural bilingüe. Junio - octubre de 2016
Ruiz Moreta, Alexandra Paulina (Sep-2018) - [Director: López Cepeda, Ivonne Elizabeth]
The purpose of this research is to demonstrate the teaching-learning methodology implemented in Module 1 “Cosmovisión de los pueblos y Nacionalidades del Ecuador” of the Continuing Education Course "Conocimientos ancestrales para la docencia intercultural bilingüe". This research starts from the...
Modelos pedagógicos de educación básica media en la unidad educativa “Roberto Cruz”.
Aguirre Guanga, Johana Alejandra (Aug-2018) - [Director: López Cepeda, Ivonne Elizabeth]
There are a still academic environments in the educational spaces that is called traditional model, this model is when the student is a recipient of knowledge; this is opposite to Piaget and Vygotsky who said the education should be more flexible and managed to the student learning, in which he is...
Modelos pedagógicos de enseñanza aprendizaje en la modalidad virtual implementados en la formación de docentes interculturales bilingües. Junio - octubre de 2016
Pesántez Pulla, Diana Elisabeth (Feb-2019) - [Director: López Cepeda, Ivonne Elizabeth]
Este análisis se realizó con el fin de caracterizar los componentes de los modelos pedagógicos que se aplicaron en el curso de Formación Continua "Conocimientos ancestrales para la docencia intercultural bilingüe". Para este análisis se consideró el modelo pedagógico tradicional y el modelo...
Modelos pedagógicos en educación básica elemental en las asignaturas de matemáticas y lenguaje en la Unidad Educativa "Riobamba"
Tapia Pallo, Alejandra Patricia (Aug-2018) - [Director: López Cepeda, Ivonne Elizabeth]
The present investigation has the end of demonstrating the relation between the pedagogic models who met in the Educational School Riobamba the different educational practices, in the subjects of Mathematics and of Language and Literature, the students of the basic elementary education. Across this...
Prácticas de enseñanza de iniciación a la lecto-escritura en educación inicial en el Jardín de infantes Gabriela Mistral
Guarderas Jácome, Michelle Estefanía (Apr-2016) - [Director: López Cepeda, Ivonne Elizabeth]
This paper is a study case done on teaching practices on initiation to literacy in early childhood education in the kindergarten Gabriela Mistral from city of Quito; where the intentions were to sought and identify how teaching practice initiation conforms to literacy in the school every day....