Buscar por Carrera Educación Intercultural Bilingüe

Ir a: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
O introducir las primeras letras:  
Mostrando resultados 467 a 486 de 501 < Anterior   Siguiente >
Sistematización del proyecto de intervención socio- educativo para la prevención de la violencia contra la infancia :Experiencia con los niños, niñas, padres y madres de familia de la escuela centro educativo Monseñor Leónidas Proaño de la comunidad Pambamarquito.
Guamán Yauripoma, Ligia Elena; Tipanluisa Farinango, Luz América (may-2015) - [Director: Torres Medrano, Jaime Patricio]
Violence is a factor that is present in everyday practices and it has impact on the activities that develop in the daily life of these households of the studied school. The project was developed on violence against children in school, "Monseñor Leonidas Proaño" the Pambamarquito commune belonging...
Sistematización del proyecto de intervención socio-educativo para la prevención de la violencia contra la infancia :Experiencia con los niños, niñas, padres y madres de familia de la escuela fiscal Cayambe de la comunidad Convalecencia Juan Montalvo, cantón Cayambe
Portillo Hernámdez, Carina Daniela; Ortega Jarrín, Yolima Elizabeth (may-2015) - [Director: González Quincha, María Alejandra]
In this project, several important points on violence against children are described the types of violence against children: Factors, causes, now currently generate risks to children in their process of integral development. Which remains a reality in the Community Convalescent, so it was necessary...
Sistematización del proyecto de intervención socio-educativo para la prevención de la violencia contra la infancia :Experiencia con los niños, niñas, padres y madres de familia del CECIB Liliana Rojas Miranda de la comunidad Pitaná bajo, cantón Cayambe
Cholango Ulcuango, Edgar Mauricio; Imbaquingo Quishpe, Byron David (may-2015) - [Director: Torres Medrano, Jaime Patricio]
The systematization of the proposal of this educational intervention about the prevention against the children in the CECIB “Liliana Rojas Miranda” in Pitaná Bajo community consist of the following parts: the conceptual framework, covering the theoretical guidelines of the proposal; the...
Sistematización del proyecto de intervención socio-educativo para la prevención de la violencia contra la infancia :Experiencia con los niños, niñas. Padres y madres de familia del centro educativo intercultural bilingüe 30 de Octubre de la comunidad Santa Marianita de Pingulmí, cantón Cayambe
Estrella Torres, Washington Eduardo; Andrade Flores, Wilmer Vicente (may-2015) - [Director: Torres Medrano, Jaime Patricio]
Violence against children is a social problem that has always existed in all social classes and ethnic groups. The children are victims, especially within households by their parents and by people living under the same roof and tobe part of this family group become bullies or silent accomplices of...
Sistematización del proyecto de intervención socio-educativo para la prevención de la violencia contra la infancia experiencia con los niños, niñas, padres y madres de familia de la escuela de educación básica Lucía Donoso Dammer de la comuna Ascázubi alto, cantón Cayambe
Villagómez Guevara, María del Carmen; Guaras Pinango, María Presentación (may-2015) - [Director: Torres Medrano, Jaime Patricio]
This systematization of socio educational project for the prevention of violence against childhood intervention: "experience with children, fathers and mothers of school" Donoso Dammer Lucia "is about the violence that commonly lives present day. Throughout our work we try as people perceived the...
Sistematización del proyecto de intervención socio-educativo para la prevención de la violencia contra la infancia. :Experiencia con los niños, niñas, padres y madres de familia de la escuela "Arturo Borja" de la comunidad Muyurco, cantón Cayambe
Cuascota Ulcuango, Carlos Luis; Churuchumbi Andrimba, Rosa Elisa (may-2015) - [Director: Torres Medrano, Jaime Patricio]
Therefore different types of individual, family and social violence, constitutes a grave injustice and discrimination that brings negative results on the development of the personality of the victims and aggressors, also affects the harmony and good living environment. The educational intervention...
Sistematización del proyecto de intervención socioeducativo para la prevención de la violencia contra la Infancia :Experiencia con los niños, niñas, padres y Madres de familia del cecib Sumak Wawa, cantón Cayambe
Espinosa Pullas, Andrea Verónica; Farinango Colcha, Blanca Cecilia (abr-2015) - [Director: González Quincha, María Alejandra]
The Project from intervention socio-educative to prevention of the violence against infancy is lead to children, parents and teachers of the Centro Educativo Comunitario Intercultural Bilingüe (CECIB) Sumak Wawa of the canton Cayambe with objective of sensitize and prevent the violence generated in...
Sistematización del proyecto de intervención socioeducativo para la prevención de la violencia contra la infancia. Experiencia con los niños, niñas, padres y madres de familia de La Unidad Educativa “Isla Santa María”
Escola Gualacata, Mariela Beatriz; Andrango Ulcuango, Martha Alexandra (abr-2015) - [Director: González Quincha, María Alejandra]
The Present Work Leading As title “SOCIO- EDUCATIONAL INTERVENTION PROJECT FOR THE PREVENTION OF VIOLENCE AGAINST CHILDREN IN THE CANTON CAYAMBE” a Cape TOOK Development through Three Stages Having performed with Children, Parents and mothers family Education Unit “Santa Maria Island”. The...
Talleres de construcción colectiva de un plan estratégico integral de educación, con la participación de los distintos actores educativos para el fortalecimiento de las propuestas educativas de la comunidad La Chimba sector centro cívico, parroquia Olmedo, cantón Cayambe en el período 2011.
Renjifo Arroyo, Ninfa Clementina; Neppas Albacura, Elsa Jimena (jun-2012) - [Director: Peña Jarrín, Luis Alfredo]
Dentro de la investigación realizada en la comunidad la Chimba donde se procuró vincular a la mayor parte de actores relevantes para conocer las fortalezas y debilidades que afectan a dicha comunidad y, poniendo como referente la garantía de los derechos de los niños niñas y adolescentes, se ve la...
Talleres de desarrollo de la creatividad en los adolescentes de 12-18 años del CDI Gedeon, con material reciclable y del medio.
Abalco Vasquez, Martha Clemencia; Chávez Quishpe, Norma Cecilia (dic-2012) - [Director: Simbaña Pillajo, Freddy Enrique]
Este Proyecto tiene como fin resaltar que el ser humano desde siempre nace con múltiples aptitudes y capacidades; pero también con dificultades y limitaciones. Razón por la cual la ciencia de alguna forma quiere “facilitarle la vida” al individuo, dando como resultado “los grandes avances...
Texto de estudio del idioma Kichwa para los niños de 2do, 3ro, 4to, 5to año de educación básica de las escuelas bilingües Domingo Faustino Sarmiento parroquia San Juan de Iluman cantón Otavalo y Bernardino Echeverría comunidad de Perafan parroquia de Imantag cantón Cotacachi provincia de Imbabura.
Cacuango Morán, María Juana; Menacho Menacho, Luz María; Santillán Moreta, Paulina Alexandra; Segovia Picuasi, Blanca Yolanda (ene-2012) - [Director: Raygoza Ibarra, Patricia Elizabeth]
Ecuador is a country made ​​up of different nationalities each with its respective language and educational change, according to their geographical environment. Indigenous peoples have been characterized by the relationship and bond with the culture as it is embodied in knowledge, traditions and...
Texto de lecto-escritura en achuar y castellano: propuesta metodológica para el tercer año de educación general básica.
Kukush Shakaim, Yurank Eduardo (jun-2018) - [Director: Álvarez Palomeque, Alba Catalina]
All this work that I have elaborated is thought, first of all, in my school, where I have done an investigation, and I say that almost in all the schools the same difficulties have been found with Achuar students. What I have done is for the purpose of conserving the Achuar language and ensuring...
Texto de lecto-escritura en achuar: propuesta metodológica para tercer año de EGB
Kaasap Pujupat, Kasent Alfonso (may-2018) - [Director: Laso Chenut, Anne Pascale]
The work is done for school children in our Achuar area, because they have difficulties reading and writing in the Achuar language. With this material the teachers could be supported for teaching and learning with the children. This text is made according to the world of the Achuar child, of his...
Texto didáctico sobre la clasificación y uso de plantas medicinales, dirigidas a niñas y niños, de quinto, sexto y séptimo año de educación general básica, en los Cecibs: Gallo Rumi comunidad Laihua Chiquizungo y Jatun Rumi comunidad de boliche, perteneciente a la parroquia Simiatug, cantón Guaranda, provincia Bolívar.
Chanaguano Azogue, César Arnulfo; Chisag Martínez, Segundo Serafín; Chisag Martínez, Ángel Ruperto (ene-2013) - [Director: Torres Medrano, Jaime Patricio]
Consta con el tema Texto didáctico sobre la clasificación y uso de plantas medicinales, dirigidas a niñas y niños, de quinto, sexto y séptimo año de educación general básica, en los CECIBS: “Gallo Rumí” Comunidad Laihua Chiquizungo y “Jatun Rumí” Comunidad de Boliche, perteneciente a la...
Texto guía de cuentos y leyendas ancestrales de Imbabura en español y kichwa para el área de lengua y literatura de los niños de 6to. año de educación básica de la Escuela Benito Juárez
Chávez Moreno, Fanny Yolanda; Limaico Ibadango, Amparo Elizabeth (may-2013) - [Director: Raygoza Ibarra, Patricia Elizabeth]
This product is directed to the educational ones with a wide suppuration spirit that you/they look for new learning’s in the educational development of its students, it is based on the new effective curricular reformation in our country and other techniques and advisable methods to continue. It...
Texto para el aprendizaje de los números en achuar. Propuesta metodológica para el primer año de EGB
Tukup Wachapa, Maikiua Cristobal (may-2018) - [Director: Peña Jarrín, Luis Alfredo]
The formation of the concept of number is fundamental within a cultural context. Within the achuar culture, children learn to know the meaning and the concept of quantity by everyday experiences, in a natural unintentional way, that is, under the guidance of their parents and in their own language....
Texto para una educación con conciencia ecológica (5to y 6to nivel).
Mantu Juriank, Mashumpar Cristobal (jun-2012) - [Director: Simbaña Pillajo, Freddy Enrique]
The purpose of the text is to act with the children. If they are the future, as we say, preparémosles them with an ecological conscience, and if you ever wonder why we're not allowed to eat? What did you do to avoid this problem happen? We may say in all truth: "You prepare yourself to learn to...
Técnicas activas para la enseñanza de la ortografía a los niños y niñas del séptimo año de educación básica de la escuela Libertador Simó Bolivar de la Ciudad de Quito.
Yacelga, Magdalena (2009) - [Director: Laso Chenut, Anne Pascale]
En la actualidad la práctica de la ortografía ha ido decayendo por desconocimiento, falta de actualización de los maestros, la no utilización de técnicas activas como la carencia de hábitos de lectura, hace que caigamos en la memorización y mecanización de reglas. El conjunto de conocimientos,...
Uso de los materiales didácticos de la comunidad para el desarrollo de los sentidos en los niños y niñas del primer nivel en el Centro Infantil Don Bosco de la comunidad Chinalo Bajo, Cantón Sigchos, Provincia de Cotopaxi, en el año 2010-2011
Tigasi Pastuña, Rebeca Erminia (dic-2011) - [Director: Salazar Muñoz, Isaac Alcibiades]
Con este trabajo investigativo quiero aportar en la consolidación desarrollo y mejoramiento en el proceso enseñanza –aprendizaje de desarrollo de los sentidos en los niños y niñas. Sabiendo que en nuestras escuelas no seguimos un proceso sistemático en la enseñanza, también ignoramos y...
Uso del texto de planificación de nivel educación básica en los CECIBS :Centro Educativo Experiencial de Educación intercultural bilingüe de Quito CEDEIB - Q, Centro Experimental Piloto de Educación Comunitario Intercultural Bilingüe Mushuk Pacari y Centro Educativo Comunicativo Intercultural Trilingüe Particular YACHAY WASI.
Cepeda Guacho, Juan (2002) - [Director: Puente Palacios, María Liudva Tamarita]
Framework. Introduction. Problem Statement. Problem formulation. Systematization of the problem. Delimitation of the investigation. Spatial and temporal boundaries. Limits on the research and academic order Delimitation of the participating subjects. Goals. Justification of the investigation....