Buscar por Carrera Educación Intercultural Bilingüe

Ir a: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
O introducir las primeras letras:  
Mostrando resultados 130 a 149 de 501 < Anterior   Siguiente >
Estudio sociolingüístico de la vitalidad del kichwa en la comunidad de Pambamarca, parroquia Cangahua, cantón Cayambe
Salcedo Cahueñas, Yessica Paola (jun-2018) - [Director: Montaluisa Chasiquiza, Luis Octavio]
In this titling work, the study of the sociolinguistic situation of the vitality of the Kichwa in the community of Pambamarca was carried out. An attempt was made to find out the reasons for the devaluation of the Kichwa language, affecting society itself. Through interviews, surveys and...
Estudio sociolingüístico de la vitalidad del kichwa en la comunidad La Chimba, parroquia Olmedo, cantón Cayambe
Aráuz Ayala, Flor Esmeralda (jul-2018) - [Director: Montaluisa Chasiquiza, Luis Octavio]
The present work describes the reality of the sociolinguistic situation within the La Chimba community. It is evident that the Kichwa is a contact language that cohabits in a situation of diglossia within the community. The Ecuadorian society is diglossic. Spanish has been overestimated and...
Estudio sociolingüístico de la vitalidad del kichwa en la comunidad Laime Bajo San Carlos, parroquia matriz, cantón Guamote
Mariño Carrillo, Ana Luisa (ago-2018) - [Director: Montaluisa Chasiquiza, Luis Octavio]
The linguistic research on the vitality of the Kichwa was carried out in the legal community "Laime Bajo", of the Guamote Canton, province of Chimborazo. It was done with the active participation of the community population directly. To this end, a data collection methodology was designed and the...
Estudio sociolingüístico de la vitalidad del kichwa en la comunidad Papaloma, parroquia Simiátug, cantón Guaranda
Poaquiza Poaquiza, María Lida (ago-2018) - [Director: Montaluisa Chasiquiza, Luis Octavio]
In an effort to determine the vitality of the Kichwa in the community and to determine the level of language proficiency by the families, we sought to clarify the role of this language and its cultural elements that they practice as their customs and traditions in this place. One of the most...
Estudio sociolingüístico de la vitalidad del kichwa: análisis de caso en la comunidad de Salaleo, parroquia Simiátug, cantón Guaranda
Aucatoma Azogue, Luis Leonardo (ago-2018) - [Director: Montaluisa Chasiquiza, Luis Octavio]
This work is about the socio-linguistic situation study of Kichwa in the Salaleo community. The objective was to determine how vital the Kichwa is in the community and the attitude toward language on the part of its speakers. The role of the Kichwa within the community context was sought. The work...
Etnografía de la violencia entre padres, estudio de caso en el cuarto año de la escuela "Provincia de El Oro, de la Parroquia Ayora, Cantón Cayambe, Provincia Pichincha."
Maldonado Escobar, Verónica Marlene; Torres Achina, María Blelén (jul-2012) - [Director: Reyes Solís, Darwin Bellini]
El presente trabajo tiene como fin dar a conocer al lector las diferentes definiciones de violencia, así como también su clasificación de niveles en los que ésta se produce en los establecimientos educativos. La violencia escolar no se presenta en un solo nivel, sino que se la puede encontrar en...
Evaluación de las destrezas de la lectura
Alvarado Tanguila, Betty Yolanda (2001) - [Director: Martínez, Rodrigo]
InLa presente “Evaluación de las destrezas de la Lectrura” aplicando las pruebas Aprendo, intenta aproximarse a los logros académicos alcanzados en la lectura de texto por los alumnos y alumnas de tercero, séptimo y décimo años de educación básica de la Unidad Educativa Intercultural Bilingüe...
Evaluación del impacto de la propuesta pedagógica PRONEPE (Estudio realizado en los Centros de Desarrollo Infantil del Sector Cacha)
Bunay Bravo, Luis Humberto (2000) - [Director: Morán García, Eduardo Hernán]
Introduction. Framework. Background. Formulation of problem. Delimitation of the investigation. Hypothesis. Justification. Goals. Preschool education alternative. The child and child development. Child Development Centers. Kindergartens and community educators. Features Child Development 4-5 years,...
Expectativas de la familia indígena frente a la educación :análisis de caso en la comunidad de pesillo, cantón Cayambe.
Vásconez Paredes, Carlos Dario (jul-2017) - [Director: Simbaña Pillajo, Freddy Enrique]
This research addresses the expectation of the indigenous family about education, for this we have made an approach from different points of view, such as: cultural, social, economic and organizational aspects. Also, the research is conceived in the community being the indigenous family the...
Expectativas de la familia indígena frente a la educación análisis de caso en la comuna San Antonio, parroquia Cangahua
Pilca Salazar, Nelly Alexandra (jul-2017) - [Director: Simbaña Pillajo, Freddy Enrique]
Through the case study carried out in San Antonio, Cangahua Parish, the aim is to know the expectations of the indigenous family on education, to show how education contributes to the development and progress of the family, commune, the person, and in which areas or spaces improves it. For the...
Expectativas de la familia indígena frente a la educación análisis de caso en la comunidad la Josefina, parroquia Cangahua
Farinango Correa, Rosa Albertina (jul-2018) - [Director: Guato Guamán, Guillermo Iban]
The present case analysis emerges with the purpose of determining the expectations of the families of the La Josefina community regarding education. During the research process the relevance of the Intercultural Bilingual Educational System was analyzed, that is, if it is in accordance with the...
Expectativas de la familia indígena frente a la educación intercultural bilingüe. Análisis de caso en la Comuna Chaupiloma, parroquia Tupigachi.
Catucuago Quilumbaquín, María Gloria (jun-2019) - [Director: Simbaña Pillajo, Freddy Enrique]
En toda sociedad es muy importante la educación, es por ello que las familias de la comunidad Chaupiloma de la parroquia Tupigachi consideran a la educación como un logro muy importante en sus vidas, ya que mediante ella pueden acceder a una mejor calidad de vida, que involucra el acceso a la...
Expectativas de la familia indígena frente a la educación intercultural bilingüe: análisis de caso en la comunidad San José Chico, parroquia Tabacundo.
Vergara Peñafiel, Carmen Jasmith (jul-2018) - [Director: Simbaña Pillajo, Freddy Enrique]
The purpose of this research is to present an analysis of the factors that influence the indigenous family in relation to Bilingual Intercultural Education in the community of San José Chico located in the Tabacundo parish, Pedro Moncayo canton, Pichincha province. The information that was gathered...
Expectativas de la familia indígena frente a la educación, análisis de caso en la comunidad Buena Esperanza, parroquia Cangahua
Cabascango Castillo, Carlos Fabricio (jul-2017) - [Director: Chicaiza Rivera, Mario René]
The present work aims to reflect the expectations of the indigenous family front education in good hope, Cangahua parish, canton of Cayambe, Pichincha province. The participation of indigenous communities in the construction of an inclusive education system, has meant an alternative for overcoming...
Expectativas de la familia indígena frente a la educación. Análisis de caso en la comunidad Carrera, parroquia Cangahua
Cabascango Quilumbaquín, Rosa Elena (jul-2017) - [Director: Chicaiza Rivera, Mario René]
The present work of titling allows to evidence the expectations of the indigenous family of the commune of Carrera in front of the education, with the purpose of analyzing the expectations and the factors that influence in the individual perceptions. For the present research study, 14 elderly...
Expectativas de la familia indígena frente a la educación. Análisis de caso en la comunidad Chaupiloma, Parroquia Tupigachi
Villa Tupiza, Mayra Katherine (mar-2019) - [Director: Guato Guamán, Guillermo Iban]
El propósito del estudio es identificar las expectativas de la familia indígena respecto a la educación, evidenciando la realidad educativa de la comunidad para determinar si está acorde a las necesidades de la comunidad Chaupiloma, a la vez que contribuye al desarrollo de las familias y aporta al...
Expectativas de la familia indígena frente a la educación. Análisis de caso en la Comunidad Cuniburo, parroquia Cangahua
Rea Oviedo, Martha Paola (jul-2018) - [Director: Simbaña Pillajo, Freddy Enrique]
It is of vital importance for the indigenous families in the community of Cuniburo to improve the quality of life of their children, taking into account that education currently guarantees social change, for this reason the families of the community look for the best options in the field of...
Expectativas de la familia indígena frente a la educación. Análisis de caso en la comunidad la candelaria, parroquia Cangahua
Tipanluisa Umaquinga, Luis Rodrigo (jul-2018) - [Director: Simbaña Pillajo, Freddy Enrique]
The present investigation has as purpose to know the different expectations that the indigenous family has in front of the education in the Candelaria community, Cangahua Parish, to demonstrate how education helps to improve the welfare of the family, community and the individual itself. In order...
Expectativas de la Familia Indígena frente a la educación. Análisis de caso en la comunidad La Chimba, Parroquia Olmedo
Capelo Cuasatar, Carmen Nataly (2024) - [Director: Guato Guamán, Guillermo Ibán]
Esta investigación presenta un estudio de caso acerca del visón educativa que posee la población de la comunidad La Chimba perteneciente a la Parroquia Olmedo, en el cantón Cayambe, después de que por diversas causas de índole política la institución educativa, que por muchos años sirvió para la...
Expectativas de la familia indígena frente a la educación. Análisis de caso en la comunidad Santa Rosa de Pingulmi, parroquia de Cangahua
Ushiña Siete, María Matilde (oct-2019) - [Director: Guato Guamán, Guillermo Ibán]
Después de estudiar las perspectivas de las familias de la comunidad Santa Rosa de Pingulmi se pone a consideración los acontecimientos que intervienen en la lucha constante de la igualdad de derechos educacionales de las culturas indígenas y el éxito de Latinoamérica. No puede esperarse que,...