Browsing by Advisor Llanos Erazo, Daniel Gustavo

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 20 of 25  next >
Caracterización del proceso de inclusión / exclusión en jóvenes universitarios de la carrera de Pedagogía Sede Cuenca de la Universidad Politécnica Salesiana
Roche Remache, Katherine Geovanna (Oct-2018) - [Director: Llanos Erazo, Daniel Gustavo]
The present work of titration called characterization of the process of inclusion/exclusion in young university students of the career of Pedagogy of the Polytechnic University Salesiana, seat of Cuenca, seeks to determine the types of inclusion and exclusion that are Have generated during the stay...
Caracterización del proceso de inclusión/exclusión en jóvenes universitarios de la Carrera de Educación Básica en la Universidad Politécnica Salesiana Sede Cuenca
Valarezo Cañas, Ariana Carolina (Feb-2019) - [Director: Llanos Erazo, Daniel Gustavo]
El propósito de este trabajo de investigación es Caracterizar la Exclusión e Inclusión en jóvenes universitarios de la Carrera de Educación Básica de la Universidad Politécnica Salesiana Sede Cuenca. Para obtener información sobre esta problemática, se realizaron entrevistas a jóvenes...
Caracterización del proceso de inclusión/exclusión en jóvenes universitarios de la carrera de Educación Inicial en la Universidad Politécnica Salesiana Sede Cuenca
Páez Mendoza, Silvana Estefanía (Apr-2019) - [Director: Llanos Erazo, Daniel Gustavo]
En el presente análisis de caso dará a conocer los diferentes tipos de inclusión y exclusión que existen dentro de la Carrera de Educación Inicial de la Universidad Politécnica Salesiana Sede Cuenca. Lo más importante del trabajo de investigación es examinar la inclusión/exclusión que se...
Caracterización del proceso de inclusión/exclusión en jóvenes universitarios de la Carrera de Filosofía y Pedagogía
Freire Perugachi, Leoncio Miguel (Apr-2018) - [Director: Llanos Erazo, Daniel Gustavo]
The present investigation aims to the recognition of the different Inclusive / Exclusive forms existent within the Career of Philosophy and Pedagogy of the Salesian Polytechnic University; in other words, this case study seeks to reduce exclusive indices, and on the other hand, tries to promote...
Caracterización del proceso de inclusión/exclusión en jóvenes universitarios de la Carrera de Psicología
Jiménez Romo, Claudia Nathaly (Feb-2019) - [Director: Llanos Erazo, Daniel Gustavo]
El presente estudio es un proceso que tiene como objetivo analizar la caracterización de la inclusión y la exclusión en las expectativas de profesionalización de los estudiantes universitarios de la Universidad Politécnica Salesiana, Sede Quito, Campus El Girón, Carrera de Psicología. El tipo de...
Caracterización del proceso inclusión/exclusión en jóvenes universitarios de la Carrera de Pedagogía
Piedra Zuriaga, Ronald Alberto (Apr-2018) - [Director: Llanos Erazo, Daniel Gustavo]
The present case study is about the different kinds of inclusion and exclusion that exist within the Career of Pedagogy at the Salesian Polytechnic University (U.P.S), therefore the goal of this case study is to recognize and identify the inclusion and exclusion practices within the...
Características del acoso sexual que sufres las adolescentes mujeres en el transporte metropolitano de Quito
Maldonado Cedeño, Idilia Maritza (Oct-2014) - [Director: Llanos Erazo, Daniel Gustavo]
This research is intended as an input to expose and make visible, by exposing the voices of victims of sexual harassment on the streets of Quito, this painful reality that demands urgent action by the state as guarantor of the rights of children and adolescence. Sexual harassment is seen as an...
Cuerpo, tiempo y ciudadanía cultural de los jóvenes Hopers y Emo :Estudio de caso de jóvenes de los oratorios-centros juveniles de La Tola y La Kennedy de Quito
Villacrés Baldeón, Jessica Karina (Aug-2013) - [Director: Llanos Erazo, Daniel Gustavo]
This thesis is focused on the elements of body, time and cultural citizenship that belongs to emo and hopers between the ages of 16-20 years, based on a case study conducted in Oratorios - Youth Centers of La Tola and the Kennedy, Quito’s neighborhoods. This work used a universe of 62 people...
Desafíos en la formación de ciudadanía en los estudiantes de décimo año de educación general básica y tercero de bachillerato en el colegio Cardenal Spellman
Bravo Hidalgo, Marianela Jacqueline (Sep-2017) - [Director: Llanos Erazo, Daniel Gustavo]
The topic of this degree work is: Challenges in the citizenship training with the students of tenth year of general basic education and third year of bachillerato in Pichincha province, Quito city Cumbaya parish, commune Lumbisí at Cardenal Spellman High- School. This institution is addressed...
Desafíos en la formación de ciudadanía en los estudiantes de décimo de educación general básica y tercero de bachillerato en el colegio técnico Don Bosco de la Kennedy
Araujo Zapata, María Auxiliadora (Jul-2017) - [Director: Llanos Erazo, Daniel Gustavo]
The following research called Case Analysis: Challenges in the formation of citizenship in the students of the tenth year of Basic General Education and Third year of the in the Don Bosco Technical College of the Kennedy, aims to know what changes have occurred in these young people, In the...
“Desarrollo de liderazgo en los adolescentes de primera generación en la parroquia de Santo Domingo Savio en Bellflower California, para el apoyo del proceso de evangelización en la iglesia católica”
Montenegro, Juan Carlos (Feb-2013) - [Director: Llanos Erazo, Daniel Gustavo]
El desarrollo de liderazgo en los adolecentes de primera generación en la parroquia de Santo Domingo Savio, en Bellflower, California, para el apoyo del proceso de “evangelización en la Iglesia Católica” es un tema que, a parte de ser interesante, es bastante necesario para el futuro de la Iglesia...
Educación para la ciudadanía. Propuesta metodológica para jóvenes estudiantes del tercer año de bachillerato
Mencías López, Michelle Alexandra (Apr-2018) - [Director: Llanos Erazo, Daniel Gustavo]
The purpose of this thesis is to propose a teaching - learning process of the subject of Education for Citizenship in the Social Sciences area of the Third Year of Baccalaureate, developing didactic strategies that improve and promote learning. This proposal is divided into two parts: the first...
Estado de la cuestión de los productos de grado, en la carrera de Pedagogía de la universidad Politécnica Salesiana :Análisis de los años 2010 al 2014
Palaguachay Quishpe, Erika Marisol (May-2015) - [Director: Llanos Erazo, Daniel Gustavo]
This investigative work is a State of the question which was developed in the interest of performing an exhaustive analysis of the works of degree projects, products, and theses that have been developed over the years from 2010 to 2014. We designed a database that is able to select a sample of 30...
Estrategias gerenciales educativas y su repercusión en la prevención de la violencia escolar en la unidad educativa bilingüe particular Abdon Calderón
Rodríguez Estrella, Martha Johanna (Apr-2015) - [Director: Llanos Erazo, Daniel Gustavo]
El trabajo obedece a la necesidad de dar respuestas en relación al fenómeno social que se está dando al interior de las Instituciones Educativas el cual es la violencia escolar y las estrategias a usarse en el campo de la administración educativa para dar un entorno más propicio para la prevención...
Estudo de representações, valores, normas e estilos dos jovens da cultura emo
Roamos Do Prado, Antonio (Feb-2012) - [Director: Llanos Erazo, Daniel Gustavo]
In the work of youth ministry today, the concern is how to get the Church and Pastoral to participate being part of the young person’s life project. For that, it is necessary to thoroughly understand the various juvenile realities, their interests, fears, doubts and anxieties. This is possible...
Formación escolar y Requerimientos laborales de la provincia de Cotopaxi :Estudio de caso en las comunidades de Sano Samana y San Miguel de Guarumal
Laverde Escobar, Carlos Eduardo; Umajinga Tigasi, Martha (May-2015) - [Director: Llanos Erazo, Daniel Gustavo]
School education and new job requirements in the province of Cotopaxi, focus specifically on the study of communities in Samana Santo and San Miguel de Guarumal; considering that the right to education and work is above borders, allowing all students have in school experiences that awaken and...
La autonomía educativa de los adolescentes en el proceso de enseñanza aprendizaje 7mo año de educación básica de la unidad educativa bilingüe Delta del cantón Daule en el período lectivo 2014-2015
Macías Rodríguez, María Regino (Dec-2015) - [Director: Llanos Erazo, Daniel Gustavo]
El trabajo de investigación tiene como objetivo analizar el desarrollo de la autonomía educativa de los adolescentes en el Proceso de enseñanza aprendizaje del 7mo año de Educación Básica de la Unidad Educativa Bilingüe Delta del Cantón Daule en el período lectivo 2014 – 2015
Los paradigmas educativos vigentes en el centro educativo intercultural bilingüe Lautaro de la comunidad Sunikilak, cantón Pujili, provincia de Cotopaxi
Duque Guanotuña, Rodolfo José (Jul-2015) - [Director: Llanos Erazo, Daniel Gustavo]
This research work is the result of the claim of current education paradigms of community education Intercultural Bilingual Education Center "Lautaro" the Sunikilak community, parish Angamarca, Pujilí province of Cotopaxi. For which a survey that collects information and data relevant educational...
Los paradigmas educativos vigentes en la E.I.B. de Cotopaxi :Estudio de caso en las escuelas Dr. Hugo Arguello de la comunidad Pilapuchín, parroquia Chugchilán y cantón Sigchos
Pilaguano Pilatasig, Juan Alberto; Pilaguano Pullupaxi, Raúl (Apr-2015) - [Director: Llanos Erazo, Daniel Gustavo]
This research is conducted around existing educational paradigms, ie models of teaching and learning for children in educational institutions, as established in the curriculum raised from the Ministry of Education. The IBE has the consciousness of the past, present and effective in projecting the...
Propuesta metodológica que promueva el ejercicio de los derechos ciudadanos en los estudiantes de décimo año
Barros Espinoza, Sara Abigail (Mar-2019) - [Director: Llanos Erazo, Daniel Gustavo]
La presente investigación pretende ayudar a los docentes que dictan la materia de ciudadanía, con ejercicios de acuerdo a las necesidades de los estudiantes de Décimo años para que pueden tener un mayor conocimiento sobre sus derechos y las actividades que pueden realizar como ciudadanos activos...