Buscar por Materia EDUCACIÓN INTERCULTURAL BILINGÜE

Ir a: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
O introducir las primeras letras:  
Mostrando resultados 58 a 77 de 517 < Anterior   Siguiente >
Educomunicación una estrategia para el cambio. Caso: Colegio Intercultural Bilingüe Jatari de la Comunidad de Sarahuasi.
Benítez Aguilar, Carla Cristina (1-ago-2012) - [Director: Álvarez Palomeque, Alba Catalina]
El “orden” social imperante articula una visión de mundo totalitario y opresor tanto en la relación de los seres humanos con la naturaleza, como entre los seres humanos en su construcción de mundo. Esta forma de pensar y actuar en la realidad ha ordenado varios problemas sociales, que aparecen como...
El aprendizaje cooperativo en las escuelas interculturales bilingües :estudio de Caso del CECIB “Mariscal Sucre” de la Comunidad de Santo Domingo, Cantón Cayambe,
Patiño Caizatoa, María del Carmen; Sandoval Bedoya, Silvana Elizabeth (feb-2015) - [Director: Raygoza Ibarra, Patricia Elizabeth]
This work aims to show the strategy of cooperative learning in the daily work in the classroom, analyzing how these strategies help to interrelate the action of the teacher and students with content. Cooperative learning promotes the human being in its communication and affection as it encourages...
El aprendizaje cooperativo en las escuelas interculturales bilingües. Estudio de caso del CECIB “General Alfonso Jaramillo”, de la comunidad de pucará desaguadero, cantón Otavalo, provincia de Imbabura.
Bedón Castro, Zaida; Jara Zarria, Heidi; Jara Zarria, Mirna (jul-2013) - [Director: Raygoza Ibarra, Patricia Elizabeth]
This paper addresses the issue of cooperative learning from the educational experience of those who make the Bilingual Intercultural Community Education Center "Gral Alfonso Jaramillo ". All Ecuadorian educational system has entered a process of renovation, the latest legal and curricular reforms...
El aprendizaje de la lengua kichwa en la educación general básica. Análisis de caso en sexto grado en el centro educativo intercultural bilingüe Río Santiago de la comunidad Guargallá.
Copa Inguillay, David (ago-2018) - [Director: Iza Remache, Rosa Aurora]
Con la investigación realizada sobre el aprendizaje de la lengua kichwa en la educación general básica. Análisis de caso en sexto grado en el centro educativo comunitario intercultural bilingüe Río Santiago de la comunidad Guargallá de la parroquia Cebadas provincia de Chimborazo, al realizar el...
El aprendizaje de la lengua kichwa en la educación general básica: análisis de caso en quinto grado en la escuela Belén 15 de Julio.
Pilatasig Pilaguano, Juan Abelardo (sep-2017) - [Director: Iza Remache, Rosa Aurora]
The present research work exposes the learning of the Kichwa language within the educational institution, seeks to know the conservation and attitude of the people with the use and control of the Kichwa language. The research is based on the bibliographical review, which allows depending the...
El aprendizaje de la lengua kichwa en la educación general básica: análisis de caso en sexto grado en el Centro Educativo Intercultural Bilingüe Estanislao Zambrano de la Comunidad Columbe Grande
Guaraca Puma, Carlos (may-2018) - [Director: Iza Remache, Rosa Aurora]
The present research work intends to strengthen and study the importance of the Kichwa language, within the educational community "Estanislao Zambrano". This work also seeks to know about the conservation and the attitude of society about the teaching-learning of the Kichwa language in children of...
El aprendizaje de lectura y escritura en español estudios de caso de los niños/as kichwa del sexto nivel del centro de educación básica intercultural bilingüe “Tupac Amaru”; de la comunidad Ninin Cochapamba, provincia de Cotopaxi.
Alomoto Cofre, María Teresa (mar-2013) - [Director: Hurtado Jorque, Amable]
En el proceso de inter aprendizaje de la lengua español a niños y niñas que su lengua materna es el kichwa, aquello conllevará a tener una buena comunicación y poder comprender de la mejor manera los diferentes textos. El texto escrito es importante utilizar todos los procesos estratégicos para...
El cierre de escuelas comunitarias y su incidencia en el procesoeducativo: análisis de caso en la comunidad de Tigua Calerapamba, provincia Cotopaxi, parroquia Zumbahua
Vega Vega, María Carmen (ago-2018) - [Director: Iza Remache, Rosa Aurora]
This research project focuses on the closure of community schools and the impact on the educational process, which allows me to make a bibliographic review, to abstract necessary ideas from different authors about the root and process of the creation of community schools. In addition, it is...
El cierre de las escuelas comunitarias y su incidencia en el proceso educativo. Análisis de caso en la comunidad Chitachaka, parroquia Juan Montalvo, cantón Cayambe
Pujota Conlago, Segundo Vicente (jul-2018) - [Director: Puente Palacios, María Liudva Tamarita]
This research provides us with a wide knowledge about the reality of the Jefferson Mecham School, through the information provided by the direct actors, teachers, parents and inhabitants of the Chitachaka community, about the problems that arose after the closure of the school community...
El cierre de las escuelas comunitarias y su incidencia en el proceso educativo. Análisis de caso en la comunidad Izacata, parroquia Cangahua, cantón Cayambe
Pilca Lanchimba, María Bertha (ago-2018) - [Director: Puente Palacios, María Liudva Tamarita]
The following investigation refers to the theme of "Closure of the Community School of the Community of Izacata Cangahua Parish Cayambe Canton and its Incidence in the Educational Process" intercultural bilingual education through time was inserted in the communities making education a collective...
El cierre de las escuelas comunitarias y su incidencia en el proceso educativo. Análisis de caso en la comunidad la Chimba, parroquia Olmedo, cantón Cayambe.
González, Irma Cecilia (jul-2018) - [Director: Puente Palacios, María Liudva Tamarita]
The present investigation approaches the problem of the closure of the primary school Medardo Angel Silva elementary school of La Chimba community, located in the Olmedo parish of Cayambe Canton, which focuses on understanding and raising awareness about this problem guided to the inhabitants of...
El cierre de las escuelas comunitarias y su incidencia en el proceso educativo. Análisis de caso en la comunidad Pucaugsha, parroquia ZumbahuaIza Remache, Rosa Aurora
Chaluisa Enríquez, Luis Ramiro (jul-2018) - [Director: Iza Remache, Rosa Aurora]
This research focuses on the closure of the "Pedro Manuel Umajinga" community school and its impact on the educational process of the Pucaugsha community of the Zumbahua parish. The research was carried out based on the qualitative methodology, with the techniques of observations, surveys,...
El cierre de las escuelas comunitarias y su incidencia en el proceso educativo: análisis de caso en la comunidad Guantug, parroquia Chugchilán
Pilatasig Pilatasig, María Encarnación (sep-2018) - [Director: Puente Palacios, María Liudva Tamarita]
This research project studies the closure of community schools and their impact on the educational process. It was carried out with the purpose of knowing the causes that generated this process, as well as the impact it caused in the community. The case study was carried out in the closed school...
El cierre de las escuelas comunitarias y su incidencia en el proceso educativo: análisis de caso en la comunidad Talatac, parroquia Zumbahua
Latacunga Pastuña, Blanca Iralda (ago-2018) - [Director: Iza Remache, Rosa Aurora]
The present work has been developed from the effects and consequences that the closing of the school "Edison Ernesto Mendoza Enríquez" has generated in the Zumbahua parish. The institution in which the research is to be carried out is a school located in a rural sector, with a distinctly indigenous...
El desempaño de los docentes de la carrera de Educación Intercultural Bilingüe de la Univesidad Politécnica Salesiana :Miradas desde el Patronato Municipal de Amparo Social Nuestra Señora de Natividad del cantón Pedro Moncayo parroquia Tabacundo provincia Pichincha
Churuchumbi Andrimba, Irma Rocío; Sisa Cabascango, María Clemencia (may-2015) - [Director: Simbaña Pillajo, Freddy Enrique]
This paper discusses the performance of teachers in bilingual intercultural education which have conducted research that explained in detail below. The first chapter provides a brief overview of what the city of Tabacundo its geography and economy with which the inhabitants of this city develops...
El desempeño de los docentes de las comunidades de San Pablo del Lago, cantón Otavalo, provincia de Imbabura, graduados en la carrera de Educación Intercultural Bilingüe de la Universidad Politécnica Salesiana :Miradas desde la unión de comunidades de San Pablo del Lago Uncispal
Morales Antamba, Nancy Pilar; Perugachi Cachimuel, José Manuel (may-2015) - [Director: Simbaña Pillajo, Freddy Enrique]
The performance of teachers in the communities of the parish of San Pablo Lake Canton Otavalo, graduates in the Bilingual Intercultural Education EIB Polytechnic Salesian University UPS is an investigation to determine the extent to help strengthen the EIB, look from the Union of Indigenous...
El desempeño de los docentes graduados de la carrera de Educación Intercultural Bilingüe de la Universidad Politécnica Salesiana :Perspectiva del Patronato Municipal de Amparo Social del cantón Cayambe
Imbaquingo Catucuago, Carlos Ramiro; Noguera Molina, Rober (feb-2015) - [Director: Simbaña Pillajo, Freddy Enrique]
This research is about "how and in what way the Cayambe GADIP strengthens intercultural bilingual education in the territory and what is the teacher's role in strengthening intercultural bilingual CIBV New Dawn in Canton Cayambe, Pichincha province." And besides, Intercultural conceptualized by...
El desempeño de los docentes graduados de la carrera de Educación Intercultural Bilingüe de la Universidad Politécnica Salesiana en la unidad educativa Valle de Amanecer :Miradas desde el gobierno desentralizado del cantón Otavalo
Rueda Paredes, Wilson Patricio; Males, Patricia Maribel (may-2015) - [Director: Simbaña Pillajo, Freddy Enrique]
This work is the result of research, which addresses the central foundation Intercultural Bilingual Education has been developed in Latin America as a way to integrate the population, the general education system. After overcome many obstacles and face challenges and difficulties, has managed to...
El desempeño de los docentes graduados de la carrera de Educación Intercultural Bilingüe de la Universidad Politécnica Salesiana. :Miradas desde la Unidad Educativa del Milenio “Ernesto Noboa y Caamaño”. Comunidad Pesillo, parroquia Olmedo, cantón Cayambe, provincia Pichincha
Catucuago Cabascango, Delia María; Caluguillín Caluguillín, María Magdalena (may-2015) - [Director: Simbaña Pillajo, Freddy Enrique]
This research "The performance of the graduates teaching career EIB Bilingual Intercultural Education of the Salesian University. Views from the Education Unit of the Millennium "Ernesto Noboa y Caamaño" Pesillo community, Olmedo Parish, Canton Cayambe, Pichincha province, "is divided into three...
“El entorno familiar y su incidencia en la motivación escolar. Estudio de caso en el sexto año de educación básica del Centro Educativo Intercultural Bilingüe “José Francisco Aigaje” de la comunidad lote cuatro, cantón Cayambe, provincia de Pichincha”
Naranjo Aucancela, Matías; Farinago Tugulinago, Miguel (jul-2013) - [Director: Peña Jarrín, Luis Alfredo]
The family environment is the source of all human groups. At first human groups are small and. Limited to a few individuals united by ties of kinship these groups gradually grow. Larger structures need to defend themselves from other groups that may pose a threat to the dominance of a certain...