Buscar por Materia EDUCACIÓN INICIAL

Ir a: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
O introducir las primeras letras:  
Mostrando resultados 192 a 211 de 244 < Anterior   Siguiente >
El papel de los textos escolares en el diseño y desarrollo del currículo de inicial dos en el Centro Infantil José Martí
Ruiz Torres, Carmen Viviana (jul-2019) - [Director: Villamar Muñoz, Jessica Lourdes]
El presente trabajo se desarrolla en torno a la problemática del papel de los textos escolares en el diseño y desarrollo del currículo de inicial dos en el Centro Infantil José Martí, siguiendo como base los lineamientos establecidos en el Currículo de educación inicial para el desarrollo de los...
El papel de los textos escolares en el diseño y desarrollo del currículo de preparatoria en la Unidad Educativa Borja Montserrat
Mena León, Viviana Elizabeth (jul-2019) - [Director: Villamar Muñoz, Jessica Lourdes]
El presente trabajo se desarrolla en torno a la problemática del papel de los textos escolares en el diseño y desarrollo del currículo de inicial dos en el Centro Infantil José Martí, siguiendo como base los lineamientos establecidos en el Currículo de educación inicial para el desarrollo de los...
Participación de la familia en el proceso de enseñanza aprendizaje de los niños y niñas de preparatoria en el entorno educativo virtual
Sigcha Sigcha, Jenny Alexandra (mar-2023) - [Director: Bastidas Castro, María Azucena]
El presente estudio se basa en el análisis de la participación de la familia en el proceso de enseñanza aprendizaje en el entorno educativo virtual, dado a que la educación se adaptó a un nuevo escenario, debido a una emergencia sanitaria a nivel mundial. En el caso de los niños de preparatoria...
La participación de los padres de familia en el proceso educativo de los niños de educación inicial 2
Cholango Chimarro, Shanti Pamela (2024) - [Director: Esquivel Esquivel, Germánico Napoleón]
El trabajo analiza la intervención de los padres en el desarrollo de su educación a nivel de educación inicial, en un Centro Educativo de la Parroquia Cangahua. El involucramiento de sus progenitores es importante y se viene dando desde tiempos atrás, pero al día de hoy es más frecuente, a nivel...
Perspectivas y expectativas de los padres de familia en los CIBV del cantón Otavalo
Romo Jacho, Fernanda Elizabeth (oct-2018) - [Director: Bastidas Castro, María Azucena]
The purpose of this degree work is to investigate the perspectives and expectations of parents of children about CIBV in the canton of Otavalo, for these six theses prepared by the students of the professional career were analyzed of Intercultural Bilingual Education. The problem that is exposed...
Planificación microcurricular y docencia en la educación inicial.
Mosquera Félix, Mayte Samantha (jul-2021) - [Director: Ortiz Espinoza, María Elena]
El trabajo trata sobre la planificación microcurricular y docencia en la Educación Inicial, busca analizar la repercusión de la planificación microcurricular en el ejercicio de la docencia en educación inicial. Considerar la planificación como un instrumento de guía ayuda en el quehacer docente por...
Práctica de enseñanza de iniciación a la lectoescritura en educación inicial, análisis de caso en el CIBV Emblemático Los Parvulitos
Días Pilaguano, María Delia (mar-2016) - [Director: Bastidas Castro, María Azucena]
The development of research starts from the problem about the initiation of teaching of literacy in initial education level 1 of the Emblematic Good Life Children's Center Los Parvulitos, contrasting the curriculum requirements of initial education concerning the teaching task with the...
Práctica de enseñanza de iniciación a la lectoescritura en educación inicial, análisis de caso en la Unidad Educativa Leopoldo N. Chávez del cantón Pujilí
Tipán Guamaní, María Elena (mar-2016) - [Director: Bastidas Castro, María Azucena]
The validity of the early education curriculum since 2014, start a new form of education for children sublevel 2, which corresponds to 3-5 years of age; effect was observed for the teacher in charge of the implementation of the objectives and learning skills in practice to find the problem...
Prácticas de enseñanza de iniciación a la lecto-escritura en inicial II de la Escuela Mixta Particular Pensionado Tarqui de la ciudad de Quito
Bonilla Clavijo, María Daniela (feb-2016) - [Director: Arízaga Yépez, María José]
This grade work done in “Pensionado Tarquí School”, located in the southing sector of the city of Quito. The study was the work done in the classroom initial two with children between four and five years old. The purpose of this research is to describe and analyze the teaching practices of...
Prácticas de enseñanza de iniciación a la lecto-escritura en inicial II de la Unidad Educativa Nueva Primavera de la ciudad de Quito
Caiza Yaguachi, Gretty Jhaconny (mar-2016) - [Director: Arízaga Yépez, María José]
This case study is a research work in the city of Quito in the Educational Unit "New Spring" Initial classroom education II, with children 4 years, which is the observation of teaching practice during two months in the field of oral and written expression, for which the method is qualitative...
Prácticas de enseñanza de iniciación a la lecto-escritura en inicial II en el Centro de Desarrollo Infantil Dafi Kids
Orozco Orozco, Andrea Viviana (mar-2016) - [Director: Ortiz Espinoza, María Elena]
The present case study explains how teaching techniques are developed with respect to the initiation of the Reading and Writing Skills in children of first year or Elementary School, specifically of Dafi Kids Children Development Centre. It is located in Rumiñahui in the Sangolqui parish....
Prácticas de enseñanza de iniciación a la lecto-escritura en inicial II, en el centro de educación infantil “AB”
Jibaja Ruiz, Andrea Elizabeth (dic-2015) - [Director: Ortiz Espinoza, María Elena]
The present study was conducted in order to know the practices of teaching introduction to literacy, because, in the development of language, these two elements are incorporated from early when entering into an educational field ages. As a result of the investigation it was found that in our...
Prácticas de enseñanza de la lógica matemática en el nivel inicial II en la Unidad Educativa Nueva Primavera
Reinoso Cruz, Yadira Alexandra (ene-2016) - [Director: Flores Calán, Edwin Augusto]
This study has been realize with the aim to analyses pedagogical practices in initial education in the “ Nueva Primavera” Educative unit, in the logical mathematical signature that work constitute analysis and description, this work will detect problems which have been recurrent in the last...
Prácticas de enseñanza de lógica matemática en educación inicial en el Centro de Educación Inicial de la Cuna a la Luna Pachacamac
Campaña Zambrano, Nora Alejandra (may-2016) - [Director: Calán Flores, Edwin Augusto]
The study in these pages was conducted to reveal how they conceive and materialize daily teaching practices logical-mathematical at the Center for Early Education "From the cradle to the moon (Pachacamac)", with children of Initial 2. Towards fulfilling that ultimate goal, research was...
Prácticas de enseñanza de lógica matemática en educación inicial en el Centro Educativo Cerro Hermoso.
Changoluisa Ortiz, Jacqueline Alexandra (ene-2016) - [Director: Di Caudo, María Verónica]
The purpose of this investigation is that other people understand and analyze the development of teaching practices, in the area of mathematical logic in the classroom early education, that is to say a detailed look at every moment when the teacher and their students are involved in the...
Prácticas de enseñanza de lógica matemática en inicial II en el Centro de Desarrollo Infantil Mundo de Papel
Villenas Bonilla, María José (mar-2016) - [Director: Puente Palacios, María Liudva Tamarita]
The present research develops the study of teaching practices in the field of logic mathematical in everyday school life. The work has been done with children of 4-5 years in the Children's Center "Mundo de Papel". The intention is to identify the theoretical currents that sustain these...
Prácticas de enseñanza de Lógica Matemática en la educación inicial I en el Centro de Desarrollo Infantil Lucecitas del Futuro
Socasi Luna, Cristina Fernanda (may-2016) - [Director: Puente Palacios, María Liudva Tamarita]
The reason for this research seeks to deepen practices of teaching of mathematical logic and strategies that apply to each of the teachers in the daily school pedagogical actions. The methodology used was the ethnographic and qualitative method which aim to observe one or several subjects...
Prácticas de enseñanza de lógica – matemática de inicial II en el Centro de educación Inicial Casa de la Cultura Ecuatoriana
Oquendo Alvarado, Sofía Margot (jul-2016) - [Director: Bastidas Castro, María Azucena]
This case study aims to find out how the teaching of the Center for Early Education, continually preparing their classes for their students, observe their different methodologies, techniques, teaching resources, using the time to build new learning. Teaching practices logical-mathematical,...
Prácticas de enseñanza de relaciones lógico-matemáticas en educación inicial en El Jardín de Infantes Pepe & Mary de la ciudad de Quito
Vásconez Paredes, Verónica Catalina (dic-2015) - [Director: Di Caudo, María Verónica]
Worrying about the practice of teaching is the cause for teachers keep us in a constant learning process, this is achieved by examining our work responsibly in order to build the necessary experience to be successful in teaching to our students. This research is a case study of the practice of...
Prevención de la violencia de género y su incidencia en los niños y niñas del estudio de caso en el Centro Infantil Peques Club
Mosquera Andrade, Katherine del Consuelo; Tenorio Zapata, Ana Belén (ene-2016) - [Director: Maldonado Posso, Elizabeth Viviana]
The case study aims to study violence against women and gender and how this affects the Children and the education system, considering the case, PEQUES CHILD CENTER CLUB "and analyze what interests · Impacts gender violence, which is child's Witnesses, often silent and quiet Children of pre-basic...