Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/9608
Title: La construcción del ser en educación: una mirada desde el constructivismo
Authors: Moreno Cedeño, María Carmen
Keywords: CONSTRUCTIVISMO
EXPERIENCIA
SER
DOCENTE
ESTUDIANTE
Issue Date: Dec-2014
Abstract: The current education has to his post the arduous labor of forming the human beings that the company needs to develop. For this it needs of integrating all the areas of the human being that allow them to learn to know, to learn to make, learn to live united and learn to be. The constructivism has turned into the door of access of the educational system for the attainment of this aim, for this it is important to realize an analysis of the contributions of this one for the construction of the “being” in the process of education – learning, considering the experience to be the point of item and maximum of his methodology For the construction of the human integral being and that is demonstrated in the attitudes of this one by his environment and by it itself.
Description: La educación actual tiene a su cargo la ardua labor de formar a los seres humanos que la sociedad requiere para desarrollarse. Para esto requiere integrar todos los ámbitos del ser humano que le permita aprender a conocer, aprender a hacer, aprender a vivir juntos y aprender a ser. El constructivismo se ha convertido en la puerta de acceso del sistema educativo para la consecución de este objetivo, por esto es importante realizar un análisis de los aportes de este para la construcción del “ser” en el proceso de enseñanza-aprendizaje, considerando la experiencia como el punto de partida y culmen de su metodología para la construcción del ser humano integral y que se evidencia en las actitudes de este con su entorno y consigo mismo.
URI: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/9608
Appears in Collections:Número 17 - 2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
La_construcci+¦n_del_ser_en_educaci+¦n-_una_mirada_desde_el_constructivismo[1].pdfAspectos importantes del constructivismo, aporte del constructivismo en el proceso enseñanza-aprendizaje, Implicaciones filosóficas de “la experiencia” desde la concepción constructivista.157.82 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons