La construcción del conocimiento como problema paradigmático para alcanzar la interdisciplinariedad y la transdisciplinariedad / The construction of knowledge conceived as a paradigmatic problem in order to achieve interdisciplinary and transdisciplinary research

Para citar o enlazar este item, por favor use el siguiente identificador: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/8667
Title: La construcción del conocimiento como problema paradigmático para alcanzar la interdisciplinariedad y la transdisciplinariedad / The construction of knowledge conceived as a paradigmatic problem in order to achieve interdisciplinary and transdisciplinary research
Authors: Falatoonzadeh, Roya Anne
Advisor: Padilla Verdugo, Jaime Enrique
Abstract: The purpose of this paper is to analyze and deepen towards the problem of the generation of knowledge. I begin analyzing the concept of knowledge in an effort to address different issues: its creation, construction, investigation, methodology, limitations, and space in society, different perspectives and its interrelation with Pedagogy. Finally, some interdisciplinary and transdisciplinary studies are examined in hopes of presenting a possible solution to the knowledge problem.
Translated abstract: El propósito del presente artículo es analizar y profundizar sobre el problema de la generación del conocimiento. En primer lugar analizo el concepto del conocimiento, intentando abordar diferentes aspectos: su creación, construcción, proceso de investigación, metodología, espacios, límites, diferentes perspectivas y su relación con la pedagogía. Finalmente realizo un examen de algunos estudios interdisciplinarios y transdisciplinarios en la búsqueda de una solución al problema.
Keywords: INTERDISCIPLINARIEDAD
TRANSDISCIPLINARIEDAD
CONSTRUCCIÓN DEL CONOCIMIENTO
PARADIGMA
Issue Date: Dec-2012
URI: https://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/8667
Language: es
Appears in Collections:Grado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UPS-QT09212.pdfTexto completo200,29 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons