La construcción del conocimiento como problema paradigmático para alcanzar la interdisciplinariedad y la transdisciplinariedad / The construction of knowledge conceived as a paradigmatic problem in order to achieve interdisciplinary and transdisciplinary research
Para citar o enlazar este item, por favor use el siguiente identificador:
http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/8667
Title: | La construcción del conocimiento como problema paradigmático para alcanzar la interdisciplinariedad y la transdisciplinariedad / The construction of knowledge conceived as a paradigmatic problem in order to achieve interdisciplinary and transdisciplinary research |
Authors: | Falatoonzadeh, Roya Anne |
Advisor: | Padilla Verdugo, Jaime Enrique |
Abstract: | The purpose of this paper is to analyze and deepen towards the problem of the generation of knowledge. I begin analyzing the concept of knowledge in an effort to address different issues: its creation, construction, investigation, methodology, limitations, and space in society, different perspectives and its interrelation with Pedagogy. Finally, some interdisciplinary and transdisciplinary studies are examined in hopes of presenting a possible solution to the knowledge problem. |
Translated abstract: | El propósito del presente artículo es analizar y profundizar sobre el problema de la generación del conocimiento. En primer lugar analizo el concepto del conocimiento, intentando abordar diferentes aspectos: su creación, construcción, proceso de investigación, metodología, espacios, límites, diferentes perspectivas y su relación con la pedagogía. Finalmente realizo un examen de algunos estudios interdisciplinarios y transdisciplinarios en la búsqueda de una solución al problema. |
Keywords: | INTERDISCIPLINARIEDAD TRANSDISCIPLINARIEDAD CONSTRUCCIÓN DEL CONOCIMIENTO PARADIGMA |
Issue Date: | Dec-2012 |
URI: | https://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/8667 |
Language: | es |
Appears in Collections: | Grado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
UPS-QT09212.pdf | Texto completo | 200,29 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License