Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/14604
Title: Guía metodológica para mejorar el lenguaje expresivo de los niños del 2° y 3° año de la escuela de educación general básica Luis Velecela Yunga 2016 - 2017
Authors: Gutama Paucar, Néstor Iván
Advisor: Guerrero Muñoz, Gerardo de Jesús
Keywords: MÉTODOS DE ENSEÑANZA
TÉCNICAS DE ENSEÑANZA
NIÑOS - LENGUAJE
EXPRESIÓN ORAL
EDUCACIÓN GENERAL BÁSICA - ECUADOR
Issue Date: Jul-2017
Abstract: One of the major problems in education is related with communicative language, which affects children in the first years of school, in aspects such as: neurobiological, cognitive motor, psycho-socio-affective; which lead to learning problems. A methodological guide was developed to overcome this issue and improve the students´ speaking.
Description: Un problema álgido en la educación es el lenguaje expresivo, que afecta a los niños en la Básica general, factores como: neurobiológicos, cognitivos motores, psico-socio-afectivos; que provocan problemas de aprendizaje. Para superar este problema, se elaboró una guía metodológica con el fin de mejorar la expresión oral de los estudiantes.
URI: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/14604
Appears in Collections:Pedagogía CUE - Tesis Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UPS-CT007174.pdfTexto completo961.12 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons