Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/13983
Title: El constructivismo como teoría y método de enseñanza
Authors: Ortiz Granja, Dorys
Keywords: CONSTRUCTIVISMO; CONSTRUCTIVISM
APRENDIZAJE; LEARNING
OBJETIVOS; OBJECTIVES
METODOLOGÍA; METHODOLOGY
EVALUACIÓN; EVALUATION
Issue Date: Jul-2015
Abstract: El artículo aborda el tema del constructivismo y sus orientaciones generales para el proceso de enseñanza. Se plantean los postulados básicos de este enfoque y luego se analizan los objetivos, los contenidos, la metodología, las técnicas y la evaluación, que se desprenden cuando se lo considera como eje de un proceso formativo.// The article discusses the topic of constructivism and its general orientations for the teaching process. There are the basic beliefs of this approach and then analyzed the objectives, content, methodology, techniques and evaluation, which is clear when one considers it as the axis of a learning process.
URI: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/13983
Appears in Collections:Número 19 - 2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
soph_n19_Ortiz.pdf148.47 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons