Buscar por Carrera Educación Intercultural Bilingüe

Ir a: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
O introducir las primeras letras:  
Mostrando resultados 434 a 453 de 501 < Anterior   Siguiente >
Recuperación y sistematización de la etnohistoria de la comunidad Malqui Machay, parroquia Chugchilán, para fortalecer y enriquecer los contenidos del área de Ciencias Sociales de la educación básica
Tuapanta Cunuhay, María Amelia (may-2019) - [Director: Montaluisa Chasiquiza, Luis Octavio]
La presente investigación se desarrolló en la comunidad de Malqui Machay, lugar donde se encuentran los vestigios históricos, más importantes del Ecuador que permiten tener una idea más clara de nuestras raíces autóctonas como ecuatorianos. El objetivo fue posicionar en la sociedad la importancia...
Recuperación y sistematización de la etnohistoria de las comunidades indígenas de la parroquia Zumbahua, para fortalecer y enriquecer los contenidos del área de ciencias sociales de la educación básica
Paucar Aguayo, Luis Medardo (mar-2020) - [Director: Montaluisa Chasiquiza, Luis Octavio]
La recuperación y sistematización de la etnohistoria de las comunidades indígenas de la parroquia Zumbahua, para fortalecer y enriquecer los contenidos del área de ciencias sociales de la educación básica permitió recuperar las tradiciones y la cultura que podía perderse en el tiempo. Se realizó un...
Reestructuración pedagógica en base a la modalidad de los CIBV del Centro de Educación Inicial “Los Pequeños Querubines” de la comunidad Llactayo San Isidro de la parroquia Tanicuch , Provincia de Cotopaxi.
Sandoval Espín, Ruth Elizabeth (dic-2015) - [Director: Hurtado Jorque, Amable]
As part of the actions being undertaken by the State has structured a series of programs and modalities between these we have the creation of the Children's Centers of Good Living. The work presented below, part of the research and analysis of the current situation at the Center for Early Education...
Relación escuela - comunidad :El caso de la escuela Simón Bolívar de la Comunidad Santo Domingo No. 2 Ayora - Cayambe
Ulcuango Túquerres, Luis Patricio (1997) - [Director: Endara Tomaselli, Lourdes]
Introduction. The intercultural bilingual education in Ecuador. School and indigenous community. Formal education vs Community Culture. Education and community integration. Divorce School and community. Conclusions. Bibliography.
Repercusión del analfabetismo en la población femenina y masculina indígena adulta de la comuna Pigua Quindigua perteneciente a la Parroquia Angamarca
Vargas Anguisaca, José Pedro (2009) - [Director: Hurtado Jorque, Amable]
The problem. Problem statement. Framework: Illiteracy. Illiteracy in Ecuador. Illiteracy in Cotopaxi. Methodological process for Alfebetización. Analysis and interpretation of results
Representaciones sociales de las comunidades sobre la escuela :Estudio de caso en 4 escuelas de Cayambe y Pedro Moncayo
Caluguillin Cuascota, José Julián; Lanchimba Iguago, María Pastora (mar-2015) - [Director: Laso Chenut, Anne Pascale]
The social representations of communities about school. Case study in four schools of Cayambe and Pedro Moncayo theme we investigated, and this has been a great opportunity for us to know the reality of the communities, to systematize and make analyze the information collected and field unpoco of...
Representaciones sociales de los niños y niñas sobre la escuela :Estudio de caso en cuatro escuelas de Cayambe y Pedro Moncayo
Fernández Rivera, Silvia Marlene; Velásquez Chávez, Mónica Ibeth (may-2015) - [Director: Laso Chenut, Anne Pascale]
Formation of social representations - Definition - Structure and content of social reprsemtaciones - Features of social representations - social representations functions - Education policies implemented from 2008 and social representations 2. Community Context - Location - Location of the area...
Representaciones sociales de los padres y madres de familia sobre la escuela. Estudio en cuatro escuelas de Cayambe y Pedro Moncayo
Cholango Pinanjota, Olga María; Farinango Pinanjota, Elvia Biviana (jul-2015) - [Director: Laso Chenut, Anne Pascale]
This research analyzes the social representations of parents in the education system. Reminiscent of what has been the Ecuadorian educational system, which is analyzed separately to bilingual intercultural education system and the Spanish education system, the schools studied are located in the...
Representaciones sociales sobre la escuela :Estudio de caso en el centro educativo “Numa Pompilio Llona” de la parroquia San Buenaventura.
Chusin Pilatasig, Francisco (may-2015) - [Director: Laso Chenut, Anne Pascale]
Social representations about the school. Case study at school "Numa Pompilio Llona" parish San Buenaventura. Social representations are mental images in which the persons about something or someone, are constituted by the interaction between subject and object, and serve to cope with everyday life...
Representaciones sociales sobre la escuela de docentes. Estudio de caso en cuatro escuelas de Cayambe y Pedro Moncayo, 2013
Hermosa Meza, Marcia Yolanda; López Castellanos, Yazmira; Neppas Abalco, Ángel María (jun-2014) - [Director: Laso Chenut, Anne Pascale]
Social representations of teachers about school. Case study in four schools of Cayambe and Pedro Moncayo is the subject of research we have developed, while this has been a great opportunity for us as teachers analyze the information gathered both in the field and theory. While there are many...
Representaciones sociales sobre la escuela. :Estudio de caso Centro de Educación General Básica Intercultural Bilingüe “Antonio Millingalli Ayala” de la comunidad Sarahuasi.
Chusin Pilaguano, Eva Imelda (may-2015) - [Director: Laso Chenut, Anne Pascale]
Social representations are images that people have about an object, some ideas; as we think and see behaviors in individuals. People these imaginings they share a group individually, about an object or theme. The subject plays any object through an imagination through communication with others, the...
Representaciones sociales sobre la escuela. :Estudio de caso en el centro educativo “Ana Páez” de la parroquia Eloy Alfaro
Chiguano Pullupaxi, Mery Marina (may-2015) - [Director: Laso Chenut, Anne Pascale]
This paper is entitled: "Social representations about the school. Case study in the school 'Ana Paez' parish Eloy Alfaro ". Social representations are the "figures and" common sense that people have about a social object. This object in our case is related to the school, a social entity created to...
Revitalización de la cultura indígena "Cayambi" para enriquecer nuestra identidad: lengua y vestimenta en los niños/as del 6to a 7mo año de educación básica del CECIB Tarquino Idrobo de la comunidad de Ugsha.
Pupiales Pupiales, Elba Marina; Colta Pachito, José María; Casco Colta, José Gabriel (abr-2012) - [Director: Peña Jarrín, Luis Alfredo]
For the development of this project we have made the first diagnosis is concerned with the leaders and residents of the community where we do the socialization of the importance of culture within the family and education, some of them also had a majority participation to be the subject of cultural...
Revitalización de la memoria histórica sobre la toma de tierras en las comunidades San Francisco de Sarahuasi y Guayama San Pedro de Quilotoa, del cantón Sigchos, provincia de Cotopaxi :Compilación para los estudiantes de décimo año de educación general básica
Gavilánez Pilaguano, María Consolación; Yanchaliquín Cornelio, Segundo Leónidas (abr-2015) - [Director: Conejo Arellano, Luis Alberto]
This work is the result of the investigation of the revitalization of the historical memory of the indigenous communities of San Pedro Sarahuasi and Guayama, as cultural identification and experiences. As a descriptive research community praxis, to be applied to students in higher basic in the...
Revitalización de la memoria histórica sobre la toma de tierras en las comunidades: Cuisana- cantón Sigchos, Michacalá- cantón Pujilí y Calquín - cantón Saquisilí, de la provincia Cotopaxi compilación para los estudiantes de décimo año de educación general básica
Gavilánez Vega, Luis Fausto; Unaucho Cayo, Juan Hugo; Vega Chusín, Espíritu (nov-2014) - [Director: Puente Palacios, María Liudva Tamarita]
This study covers the historical memory in three communities: Cuisàna, Michacalá and Calquín Cotopaxi province, whose struggles for land acquisition, part of their identity, recovering their culture, their language, their worldview, their customs and foremost, it has been the most objective way to...
Revitalización de la memoria histórica sobre la toma de tierras en las comunidades: la Merced, Isinche de Alpamalag, cantón Pujilí provincia de Cotopaxi, compilación para los estudiantes de Décimo año de Educación General Básica.
Silva Coro, Piedad Santa Cruz (abr-2014) - [Director: Puente Palacios, María Liudva Tamarita]
Pre-Inca, Inca, Colonial and Republican, we start from here to determine the origin of the communities in which there new laws and regulations for their existence in the first chapter, the forms of organization in each of the periods described. As the search for more varied diet for human...
Rol de Kichwa en la educación intercultural biingüe, expectativas y realiades de caso. Escuela Monseñor Lorenzo Voltolini Esti de la Provincia del Cotopaxi.
Llasag Fernández, Blanca Cecilia (ene-2000) - [Director: Ramírez Eras, Ángel Marcelo]
La educación intercultural bilingüe en el Ecuador es producto de la lucha de los pueblos indígenas, con la finalidad de fortalecer la identidad cultural de un pueblo que ha sido sometida a diversos procesos de dominación y para promover el desarrollo delas lenguas vernáculas . La investigación se...
Rol de la Educación de la mujer Achuar en la familia y en la sociedad, en la comunidad de Pumpuentsa
Ujukam Kawarim, Tsuntsumanch Mónica (2009) - [Director: Laso Chenut, Anne Pascale]
Me nace desde mi mente realizar este tema como un trabajo investigativo porque veo en realidad que las mujeres necesitan una buena vida, poder vivir en paz y en armonía. En las mujeres Achuar existe una vida muy difícil, siendo muchas veces tratadas como una persona muy inferior, es castigada,...