Browsing by Author Farfán, Marcelo
Showing results 1 to 4 of 4
Contemporary educational challenges: salesian education for innovation and participation in crisis context
Villagómez R., María Sol; Farfán, Marcelo; Llanos, Daniel; Jácome, Tatiana (20-Nov-2022)
The IUS Education Group (IUS EG) is an academic nenvork that belongs to the IUS Nenvork Today zz IUS, which are part of this Network" are distributed in America, Europe and Asia. Its mission is to streamline systematically and continuously the collaboration among Salesian Institutions of Higher...
Desafíos educativos contemporáneos: educación salesiana para la innovación y participación en contextos de crisis
Villagómez R., María Sol; Farfán, Marcelo; Llanos, Daniel; Jácome, Tatiana (20-Oct-2022)
El IUS Education Group (IUS EG) es una red académica perteneciente a la Red IUS. Actualmente 22 IUS distribuidas en América, Europa y Asia, forman parte de esta Red. Su misión es dinamizar de manera sistemática y continua la colaboración entre las IUS que abordan el tema de la educación, tanto...
La Presencia Salesiana en Ecuador: Perspectivas históricas y sociales
Vásquez, Lola; Regalado, Juan Fernando; Garzón Vera, Blas; Torres Dávila, Víctor Hugo; Juncosa Blasco, José Enrique; Farfán, Marcelo; Pinker, Annabel; Ferraro, Emilia; Serrano, Juan; Unda Lara, René; Llanos Erazo, Daniel; Quishpe Bolaños, J. Marcelo; Gavilanes del Castillo, Luis María; Sosa Rojas, José; Vega Rhor, Isabel; Zambrano, Jeannine; Esvertit Cobes, Natàlia; Sarmiento Arévalo, Galo; Gnerre, Maurizio; Marítnez Novo, Carmen; Iza Remache, Aurora; Bernal Carrera, Gabriela; Vallejo, Carlos (15-Jan-2014)
Este libro recoge los resultados de un programa de investigación sobre las siguientes dimensiones de la presencia salesiana en el país: desarrollo comunitario, inclusión social, niñez y adolescencia; educación salesiana, con énfasis en la educación técnica; conformación de identidades e...
Salesian Charism and higher education
Farfán, Marcelo (2-Mar-2019)
The Salesian Institutions of Higher Education (IUS) need to generate a university culture that is the result not only of the experience, but especially of the analysis about how to do higher education. The main point of this challenge is to deepen on the relationship between the Salesian charisma...