Buscar por Autor Higuera Aguirre, Edison Francisco

Ir a: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
O introducir las primeras letras:  
Mostrando resultados 2 a 7 de 7 < Anterior 
Interpretación de la dimensión educativa de la pastoral juvenil en tres obras de San Agustín
Altamirano Molina, Marcelo Bolíbar (sep-2014) - [Director: Higuera Aguirre, Edison Francisco]
ABSTRACT The "Interpretation of the educational dimension of youth ministry in three works of St. Augustine," thesis is to analyze the educational and pastoral Augustine of Hippo budgets, their relationship with the educational and pastoral practices in Ecuador and approaches and perspectives...
La intertextualidad como método de análisis filosófico
Higuera Aguirre, Edison Francisco; Naranjo Viteri, Carlos Fabián; Carrillo Guerrero, David Vicente; Cueva Guerrero, Leonel Edmundo (jul-2015)
Según Julia Kristeva, creadora del término «intertextualidad» en 1967, todo texto surge como un mosaico de citas. Aquello señala una relación de reciprocidad y dependencia entre diferentes textos/autores, de modo que varios textos sirven de base para uno nuevo y así sucesivamente. Desde entonces se...
Propuesta de acompañamiento para la formación inicial de comunidades cristianas en el barrio La Florita de la ciudad de Manta
Guamán Maza, Esperanza Marisol (sep-2014) - [Director: Higuera Aguirre, Edison Francisco]
In the research present the reality of the Christian communities of the district's Florita city of Manta, your partner history - historical, cultural and religious. It will allow us to know their reality and illuminate the word of God and the documents of the Latin American conference.
Propuesta de formación bíblica para los catequistas de la parroquia checa del cantón Quito en el período 2014 - 2016
Sánchez Carpio, Carmen Alexandra (feb-2015) - [Director: Higuera Aguirre, Edison Francisco]
The research, conducted in the Parish of Checa, in the Quito Town, is an initiative to self-education, as well as training of every catechist, who actively contribute to the development of evangelization. The first chapter lists and defines the components of a training module, which helps us to...
Relación entre el personalismo de Mounier y el aprendizaje significativo de Ausubel
Jarrín Freire, Juan José; Pilla Analuisa, Luis Rubén (oct-2014) - [Director: Higuera Aguirre, Edison Francisco]
In the first chapter of this research personalism of Mounier who in his postulates considers the person as a free, community, comprehensive, transcendent and formed to build a new society where there are beings capable of living and commit as individuals exposed. In the second chapter the...
Retos, avances y reflexiones transdisciplinares desde contextos educativos diversos
Folena Araújo, Monica Lopes; Morgado Silva, Renata; Camello Lustosa, Geiza Leyde; García Felipe, Wilfredo; Carrera-Herrera, Xiomara; Peñafiel Arévalo, Edwin; Yaguana Castillo, Yohana; Buele Maldonado, Mariana; Morales Astudillo, Janneth; Donoso Vargas, Santiago; Encalada-Jiménez, Glenda; Zuña Llivuchuzca, Daniel; Sibre Uchupeilli, Jorge; Alvacora Mainato, Mélida; Merchán-Bustamante, Diego; Orellana, José Miguel; Tenesaca, María José; Cañar Tacuri, Katherine; León Quinchi, Dennise; Sánchez Perugachi, Paola; Tapia Naranjo, Bruno; Maldonado Morocho, Evelyn; Espinoza Álvarez, Carmen; Narváez Cuasapud, Paul; Anaguano Guanoloto, Ernesto; Torres González, Santiago; Gómez Gómez, Byron; Muñoz Paredes, Oswaldo; Ortega-Rentería, Karen; García Gallegos, Klever; Chumbay Guncay, Julio; Ruiz Quizhpe, Rosa; Gómez, María José; Sarango Solano*, Fernanda; Cárdenas Tapia, Juan ; Loachamín Lárraga, Omar; Castellanos Gómez, Rebeca ; Rodríguez Mora, Yomayra; Martínez Jiménez, Mahly; Espinoza, Juan Fernando; Lata Tigre, Samantha; Luna Acencio, Camila; Zambrano Zambrano, Nathaly; Higuera Aguirre, Edison Francisco; Crespo Castillo, Octavio; Sumba Arévalo, Víctor; Molina Calle, Janeth; Naula Lalvay, Carmita; Fajardo Fajardo, Jonathan; Guarnizo Cajamarca, Johanna; Mederos, María Caridad; Sarmiento-Berrezueta, Maribel; Paqui Abrigo, Diego; Azogue Huaraca, Ángel; Parra Garnica, Bryan; Orellana, José Miguel; Fernández Puma, Wilmer; Rivera, María-José; Fernández Puma, Fabián; Huamán Huayta, Ludencino; López Rengifo, Carlos; Vizcarra Gavilán, Arturo; García Chávez, Arelys; Martínez Pérez, Odette; García-Gallegos, Klever; Muñoz, María Fernanda; Alzate, Luis Alberto; González Beade, Ifrain; Amaguaña Cando, Ana; Aguirre Avilés, Joffre; Luna, Rubén Darío; Pino Torrens, Ricardo; Urías Arbeláez, Graciela; Díaz Quichimbo, Danilo; Garzón Vera, Blas; Flores Cuquimarca, Daysi; Paucar Pomboza, Carlos; Bert, Juana Emilia; Bonito Caimiñague, Galo; Dávila Lara, Gabriela; Ríos García, Rebeca; da Silva, Alexsandro Alberto; Barreiro Moreira, Marcela; Moncada Rangel, José; Vázquez Neira, Paola; Mansutti Rodríguez, Alexander; Pauta Ortiz, Patricia; Yanacallo Pilco, Wendy; Granizo Jaramillo, Danilo; Arza Arias, Alex; Salto Cubillos, Mónica; Suárez-Pinzón, Janina; Folena Araújo, Monica Lopes; Tigrero Vaca, Jorge; Arias Palomeque, Mireya; Báez Morales, Widmark; Armijos Robles, Diana; Delgado Jácome, Jorge; Pino Vilches, Kevin; Yupa Camas, Digna; Tuza, Tania Tenemea; León Morocho, Jennifer; Dos Santos, Andressa Rodrigues; Chamorro-Pinchao, Christian Xavier; Guevara-Betancourt, Sandra; Barragán Andino, Milena; Mantilla Crespo, Prisila; González Sanmartín, Vilma; Morgado Silva, Renata; Lopes Folena, Monica; de Araújo Feitosa, Soraya; Zúñiga Saeteros, Jennifer; Arias, María Cristina; Arévalo Chacón, José; Alvarado Correa, Eduardo; Serrano Ortega, Gabriela; Minga Carchi, Carlos; Mogrovejo Álvarez, Pamela; Enríquez Naula, Anthony; Chumbi Landy, Valeria; Ramírez, María Rossana; Rodas Auquilla, Tania; Ordóñez Guamán, Sandra Verónica; Matute Campozano, Heidy; Beltrán Ávila, Iván; Parra Garnica, Bryan; Romero Tapia, Verónica; Sarango Rivera, Auria; López Fernández, José; Vera López, Carlos (27-jun-2024)
La publicación de las ponencias que conformaron el V Congreso Internacional de Educación de la Universidad Nacional de Educación, titulado Retos, avances y reflexiones transdisciplinares desde contextos educativos diversos, ofrece una visión comprensiva y multifacética de la educación...