Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/8713
Title: La hermenéutica según Hans-Georg Gadamer y su aporte a la educación / Hermeneutics as Hans-Georg Gadamer and his contribution to education
Authors: Hermanus Demon, Jos Gerardus
Keywords: GADAMER,
KANT,
ARISTÓTELES,
HERMENÉUTICA,
CONOCIMIENTO
CIENCIA
EDUCACIÓN
Issue Date: Dec-2013
Abstract: In this article the intellectual history of philosophical hermeneutics is summarized, as conceived by the philosopher Hans-Georg Gadamer in his study Truth and Method. Clarifies some key concepts of the hermeneutic philosophy of Gadamer, focus articulation of human knowledge that is based on the aristotelian theory of knowledge, to question the influential work of synthesis of knowledge of Immanuel Kant. Since the articulation of knowledge of Gadamer some suggestions for the design and practice of education offered
Description: En este artículo se resume la historia intelectual de la corriente filosófica de la hermenéutica, como fue concebido por el filósofo Hans-Georg Gadamer en su estudio Verdad y Método. Aclara algunos conceptos claves de la filosofía hermenéutica de Gadamer, enfoca la articulación del conocimiento humano que se apoya en la teoría aristotélica del conocimiento, para cuestionar la influyente obra de síntesis del conocimiento de Immanuel Kant. Desde la articulación de conocimientos de Gadamer se ofrecen algunas sugerencias para la concepción y para la práctica de la educación.
URI: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/8713
Appears in Collections:Número 15 - 2013

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fundamentos concepciones dilemas y proyecciones de la hermeneutica.pdfArtículo acerca de la historia intelectual de la corriente filosófica de la hermenéutica.1.83 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons