Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/8686
Title: | La ciencia pedagógica: construcciones, disputas, desafíos/ The pedagogical science: constructions, disputes, challenges |
Authors: | Di Caudo, María Verónica |
Keywords: | PEDAGOGÍA, EDUCACIÓN CULTURA EPISTEMOLOGÍA TEORÍA - PRÁCTICA |
Issue Date: | Jun-2013 |
Abstract: | The text presents the difficulties and at the same the challenges for the epystemological construction of the pedagogy in a complex and global context in which education needs integrative and interdisciplinary understanding of the theories and of the practices, the coherence between vanguard speeches and reality, and different pedagogical subjects cooperating and building knowledges. |
Description: | El texto plantea las dificultades y a su vez los desafíos para la construcción epistemológica de la pedagogía en un contexto complejo y global en el cual la educación requiere de comprensiones integradoras e interdisciplinarias de las teorías y de las prácticas, de coherencias entre discursos de vanguardia y realidad, de sujetos pedagógicos diversos cooperando y construyendo conocimiento |
URI: | http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/8686 |
Appears in Collections: | Edición 14 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
La ciencia pedagogica construcciones disputas desafios.pdf | La pedagogía, proceso epistemológico de la pedagogía y su fundamentación científica | 279.25 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License