Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/6660
Title: Guía docente para trabajar la comprensión y expresión oral y escrita dirigido a primer año de educación general básica.
Authors: Novoa Nieto, Vanessa Paulette
Advisor: Arízaga Yépez, María José
Keywords: PEDAGOGÍA
EDUCACIÓN BÁSICA
EXPRESIÓN ORAL
Issue Date: Jan-2014
Abstract: Este producto busca ser una guía para los/as docentes de Primer Año de Educación General Básica en cuanto a la aplicación de la Comprensión y Expresión Oral y Escrita para cada uno de los bloques curricularesque constan dentro de la Actualización y Fortalecimiento Curricular de la Educación General Básica tomando en cuenta que es el documento para guiar educación ecuatoriana. Dicho producto va a ofrecer un apoyo, orientación, ayuda para el óptimo desempeño docente y el cumplimiento de los objetivos de aprendizajes ya que podrán llevar un orden y una lógica de los conocimientos adquiridos en la hora de clase. La guía cuenta con actividades con la información necesaria para que el docente aplique en cada destreza con criterio de desempeño del componente Comprensión y expresión oral y escrita.
Description: This product is intended as a guide for / as teaching First Year of Basic General Education regarding the implementation of the Comprehension and Oral and Written Expression for each of the curricular areas that consist within the Upgrading and Strengthening Education Curriculum Basic General taking into account that the document is to guide Ecuadorian education. This product will provide support, guidance, support for optimum teacher performance and fulfillment of the objectives of learning as it may take an order and logic of the knowledge acquired in class time.The guide features an activity and information necessary for the teacher to apply in each skill component performance criterion comprehension and oral and written. It is noteworthy that the development of the guide is based on a clear planning format that has all the elements necessary to support the teacher in the time to work each and every one of the skills of the five curricular areas.
URI: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/6660
Appears in Collections:Filosofía y Pedagogía GIRON - Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UPS-QT04514.pdfTexto completo517.73 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons