Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/5897
Title: Análisis de los estereotipos publicitarios de la modernidad y sus impactos en los jóvenes de Quito. Estudio de caso en el centro comercial Iñaquito
Authors: Almeida Martínez, Ariana Estefanía
Advisor: Rosero Ortega, Roberto Carlos
Keywords: COMUNICACIÓN
ASPECTOS SOCIALES
PUBLICIDAD
Issue Date: Sep-2013
Abstract: El presente análisis pretende encontrar la relación que existe entre la publicidad, los estereotipos, el consumo y la modernidad, así como la influencia que produce entre los jóvenes entre 15 y 18 años que frecuentan el Centro Comercial Iñaquito mediante un acercamiento a los chicos a través de entrevistas y encuestas. El problema principal que se enfoca en este análisis busca involucrar la comunicación y la influencia de los estereotipos y como incitan al consumo. Al lograr entender cómo se involucra la comunicación en la generación de estereotipos se puede comprender de manera general la conducta que produce en los jóvenes la difusión de estilos de vida.
Description: The following analysis attemps to find the relation between publicity, stereotypes, consumption and modernity. Also the influence that they produce in teenagers between 15-18 years old that assist to Centro Comercial Iñaquito through an approachment made with surveys and interviews. This tries to figure out the influence of the communicanications, stereotypes and how they encourage the consumption. Understanding the generation of such stereoypes, lifestyles' diffusion can bee interpreted. The first chapters made a conceptual approachment based on the one hand, by the terms used in the investigaitons; and on the other hand by the functionalist and structuralist theories as elements of communication.
URI: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/5897
Appears in Collections:Comunicación Social GIRON - Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UPS-QT04297.pdfTexto completo1.36 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons