Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/4290
Title: La comprensión lectora y su incidencia en el desarrollo del pensamiento reflexivo en las niñas del tercero y cuarto año de Educación Básica de la Unidad Educativa María Auxiliadora año lectivo 2012-2013
Authors: Cárdenas Cabrera, Bertha Ximena
Guamán García, Luisa Katherine
Advisor: Carrillo Mosquera, Mariana de Jesús
Keywords: LECTURA - ENSEÑANZA
PENSAMIENTO REFLEXIVO
DESARROLLO DE LA LECTURA
MATERIALES DE ENSEÑANZA
EDUCACIÓN GENERAL BÁSICA - ECUADOR
Issue Date: Mar-2013
Abstract: This thesis intends to support students attending third and fourth grades at Ma. Auxiliadora Primary School. The major objective is to develop their reading comprehension skills through reflective thinking. The research itself was carried out considering both the theoretical background and the praxis. The latter, responding to the knowledge building process which is included in the government´s design for Strengthening an Updating the National Curriculum. This process also promotes the development of logical, critical and creative thinking. The "Reading Comprehension and Reflective Thinking Booklet" comprises reading worksheets and a variety of activities to help develop and improve reading comprehension skills.
Description: La Tesis pretende ayudar a las niñas de Tercero y Cuarto Año de EGB de la U.E.S. María Auxiliadora a desarrollar la comprensión lectora a través del pensamiento reflexivo. La investigación contiene 2 partes: lo teórico y lo práctico el mismo que responde al proceso de construcción del conocimiento en el diseño de Fortalecimiento y Actualización curricular que orienta al desarrollo de un pensamiento lógico, crítico y creativo. El "Folleto de Comprensión Lectora y Pensamiento Reflexivo" contiene fichas de lectura y diversas actividades para desarrollar y mejorar la compresión lectora.
URI: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/4290
Appears in Collections:Pedagogía CUE - Tesis Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UPS-CT002622.pdfTexto completo2.1 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons