Educación inclusiva en Guayaquil

Para citar o enlazar este item, por favor use el siguiente identificador: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/14743
Title: Educación inclusiva en Guayaquil
Authors: Quinde Tonillo, Emanuel Raúl
Advisor: Echeverría Maggi, David Xavier
Abstract: The academic instruction of the human being is fundamental to seek social and economic stability. The Ecuadorian educational system is structured in a model of learning that develops for five years, from three to eighteen years of age in a race. However, there are students who still can not complete their studies on a regular basis for various reasons, and must drop out of school, the problem arises when they wish to resume their studies, but because of age they are often marginalized or ignored by society and Educational institutions, this makes it impossible for them to be reinserted into academic instruction. The present research analyzes the impact of the Intensive Basic Education program developed by the current Government and exposes the views of students and teachers on the application of the educational offer and the level of complexity with which the students manage to apprehend the content taught in classes
Translated abstract: La instrucción académica del ser humano es fundamental para buscar estabilidad social y económica. El sistema educativo ecuatoriano está estructurado en un modelo de aprendizaje que se desarrolla por quince años, desde los tres hasta los dieciocho años de edad de forma corrida. Sin embargo, hay estudiantes que aún no pueden culminar sus estudios de forma regular por diversas razones, y deben abandonar sus estudios, el problema se presenta cuando desean retomar sus estudios, pero por la edad son marginados o ignorados muchas veces por la sociedad y los planteles educativos, esto imposibilita su reinserción a la instrucción académica. La presente investigación analiza el impacto que tiene el programa educación básica intensiva, desarrollado por el Gobierno actual y expone los puntos de vista de estudiantes y docentes sobre la aplicación de la oferta educativa y el nivel de complejidad con que los estudiantes logran aprehender el contenido impartido en clases.
Keywords: ESTABILIDAD SOCIAL
PEDAGOGÍA
ECONOMÍA
SISTEMA EDUCATIVO
Issue Date: 2017
URI: https://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/14743
Language: spa
Appears in Collections:Grado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UPS-GT002004.pdfTexto completo883,01 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons