Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/13986
Title: Recorrido metodológico en educación inicial
Authors: Villarroel Dávila, Paola
Issue Date: Jul-2015
Abstract: A lo largo de la historia la educación en los primeros años de vida ha constituido una preocupación, por ello el planteamiento de numerosas actividades y estrategias desarrolladas en contextos familiares o institucionales. En busca de perfeccionar y fundamentar científicamente los procedimientos se diseñan propuestas metodológicas que respondan a las necesidades e intereses infantiles desde la realidad social y cultural, con énfasis en determinados aspectos. En el presente artículo se exponen las ideas centrales de los principales métodos desde el siglo XVII hasta la actualidad, donde se observa claramente que muchos de los postulados como la sensorialidad, integralidad, actividad, libertad, flexibilidad están vigentes en las aulas de educación inicial. // Throughout the history of education in the early years of life has been a concern why the approach of numerous activities and strategies developed in family and institutional contexts. In search of perfect scientific basis and procedures methodological proposals that respond to children’s needs and interests from the social and cultural reality, emphasizing certain aspects are designed. In this article the central ideas of the main methods are exposed from the seventeenth century to the present where you can clearly see that many of the candidates as sensuousness, comprehensiveness, activity, freedom, flexibility are in place in early education classrooms.
URI: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/13986
Appears in Collections:Número 19 - 2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
soph_n19_Villarroel.pdf153.37 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons