Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/12619
Title: El programa EDUCA como un nuevo escenario comunicativo de aprendizaje en la formación de valores.
Authors: Cattan Veas, Verónica Estefanía
Advisor: Rodas Soto, Betty Isabel
Keywords: TELEVISIÓN EDUCATIVA
APRENDIZAJE
VALORES
CAPACIDADES POTENCIALES
Issue Date: 2016
Abstract: Educational television has been predominantly a proposal developed by pay TV, while the open signal TV media have generated enough spaces for the educational field and talk shows, the tabloids, reality TV and adult content cartoons prevail in the programming grids, response to this problem and the enforcement of the Law on Communications under the National Plan for Good Tele Education project undertaken by the Ministry of Education and the SECOM live by television shows that signal "Educate" (2012) has the mission to contribute significant, educational and cultural learning. According to the proposed work is structured from a critical analysis of the content of TV Educa aspects: playful, in the capacity building potential, learning and formation of values in children and adolescents, vulnerable and susceptible to media manipulation. Therefore the purpose of determining whether "Educate" is a new communication scenario as prevalent contributing to learning, quality and dissemination of values in your audience and build a society of good living is evident.
Description: La televisión educativa ha sido una propuesta desarrollada preponderantemente por la televisión pagada, en tanto que los medios televisivos de señal abierta han generado insuficientes espacios destinados al ámbito educativo, así los talk shows, la prensa rosa, los realities y las caricaturas de contenido adulto priman en las parrillas de programación, respuesta a esta problemática y a la puesta en vigencia de la Ley de Comunicación en el marco del Plan Nacional del Buen Vivir surge el proyecto de Tele Educación emprendido por el Ministerio de Educación y la SECOM que mediante la señal televisiva de “Educa” (2012) tiene la misión de contribuir con aprendizajes significativos, formativos y culturales. Acorde a lo planteado el trabajo se estructura desde un análisis crítico del contenido de Educa TV en sus aspectos: lúdico, en el fortalecimiento de las capacidades potencialidades, aprendizaje y formación de valores en los niños y adolescentes, población vulnerable y susceptible de manipulación mediática. Por tanto se evidencia el propósito de determinar si “Educa” constituye un nuevo escenario comunicativo que de forma prevalente contribuye en la adquisiòn de aprendizajes, a la calidad y difusión de valores en su audiencia y en la construcción de una sociedad del buen vivir.
URI: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/12619
Appears in Collections:Comunicación Social GYE - Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UPS-GT001672.pdfTexto completo1.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.