Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/10028
Title: Plan estratégico para incrementar la exportación de atún en lata de la empresa NIRSA S.A. hacia el mercado argentino.
Authors: Rosero Pérez, Víctor Paúl
León Manzaba, Sully Stefanie
Advisor: Ascencio Burgos, Karina
Keywords: PLAN ESTRATÉGICO
SECTOR PESQUERO
COMERCIO EXTERIOR
MERCADEO
Issue Date: 2015
Abstract: The present work was performed for “ Negocios Industriales Real Ltd.” It focuses on implementing a strategic plan to increase exports of canned tuna to the Argentine market, analyzing procedures, costs and customs regulations needed to implement such export, identifying business strategies between the two countries.
Description: El presente trabajo se realizó para la empresa Negocios Industriales Real S.A. se enfocó en implementar un plan estratégico para incrementar las exportaciones del atún en lata hacia el mercado argentino, analizando trámites, costos y regulaciones aduaneras necesarias para ejecutar dicha exportación, identificando las estrategias de negocios entre los dos países.
URI: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/10028
Appears in Collections:Administración de Empresas GYE - Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UPS-GT001040.pdfTexto completo1.64 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons