Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/8398
Title: Información socioeconómica de los estudiantes de la UPS analizada desde un sistema de información geográfica
Authors: Tacuri Capelo, Bertha
Mejía Pesántez, Álvaro
Parra González, Germán
Keywords: SISTEMA DE INFORMACIÓN GEOGRÁFICA
SOCIOECONÓMICO
QUINTILES
DEMOGRAFÍA
LOCALIZACIÓN GEOGRÁFICA
SIG
Issue Date: Dec-2011
Abstract: This paper presents the results of the design and implementation of a Geographic Information System to support decision-making in the Bienestar Estudiantil Department of the Universidad Politécnica Salesiana, it has developed a tool that facilitates the analysis of the socioeconomic status of the student population from the socio-economic data tab. It was possible to integrate students alphanumeric data recorded in the survey with the geographic location of residence, which can generate maps that locate statistical variables into quintiles, so they can have a detail of how they are distributed in different areas in Cuenca city.
Description: Este trabajo recoge los resultados del diseño e implementación de un sistema de información geográfica que apoyará en la toma de decisiones al Departamento de Bienestar Estudiantil de la Universidad Politécnica Salesiana, ya que se ha desarrollado una herramienta que facilita el análisis de la situación socioeconómica de la población estudiantil. Se logró integrar los datos alfanuméricos que los estudiantes registran en la encuesta con la localización geográfica de residencia, lo que permite generar mapas con variables estadísticas que ubican a los estudiantes en quintiles y así poder tener un detalle de cómo se encuentran distribuidos en diferentes zonas de la ciudad de Cuenca.
URI: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/8398
Appears in Collections:Volumen No. 06

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Información socioeconómica de los estudiantes de la UPS analizada desde un sistema de información geográfica.pdfiNFORMACIÓN SOCIOECONÓMICA1.89 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons