Guía de gestión educativa para nivel inicial

Para citar o enlazar este item, por favor use el siguiente identificador: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/5990
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOrozco Ocaña, Cristina Paola-
dc.contributor.authorVelasco Rosas, Tania Elizabeth-
dc.contributor.authorSánchez Guerra, Ana María-
dc.date.accessioned2014-02-19T22:00:57Z-
dc.date.available2014-02-19T22:00:57Z-
dc.date.issued2013-07-
dc.identifier.urihttps://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/5990-
dc.descriptionThis product has as purpose to present a potentially useful monitoring tool, for the daily actions of the educational director, particularly focused on the initial level. Such interest is born after the deficient results obtained in tests effected to the country, at both the national (SER) and international levels (SERCE), including the results presented in National report of educational progress of Ecuador, published in 2006. Here we can see the imperative need of drastic changes in education. Beyond resources and physical structures, change is inherent in the "head" of the educational system of Ecuador, that is to say, in the way such as have been managed educational processes, without becoming absorbed in the department of education of Ecuador, because outside of the transformations made in this organism and taking as a starting point the decentralization, the change must be effected from the internal management of every educational center.en_ES
dc.description.abstractEste producto tiene como propósito presentar una herramienta de acompañamiento potencialmente útil, para el diario accionar del director/a educativo, enfocado de manera particular al nivel inicial. Dicho interés nace tras los deficientes resultados obtenidos en pruebas efectuadas al país tanto a nivel nacional (SER) como internacional (SERCE), incluyendo los resultados presentados en el informe nacional de progreso educativo del Ecuador publicado en 2006; donde se vivencia la necesidad imperativa de efectuar cambios drásticos en la educación. Más allá de recursos y estructuras físicas, el cambio es inherente en la “cabeza” del sistema educativo del Ecuador, es decir en la forma como se han gestionado los procesos educativos; sin enfrascarse en el ministerio de educación del ecuador, pues fuera de las transformaciones efectuadas en este organismo y tomando como punto de partida la descentralización, el cambio debe efectuarse desde la gestión interna de cada centro educativo.en_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospaen_ES
dc.rightsopenAccess
dc.subjectPROGRESO EDUCATIVOen_ES
dc.subjectESTRUCTURAS FISICASen_ES
dc.subjectINFORME NACIONALen_ES
dc.subjectEDUCACIÓNen_ES
dc.titleGuía de gestión educativa para nivel inicialen_ES
dc.typebachelorThesisen_ES
ups.carreraPedagogía-
ups.sedeSede Quito-
Appears in Collections:Grado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
QT03805.pdf1,7 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons