Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/5944
Title: Guía didáctica para la enseñanza de las ciencias naturales con plantas medicinales en la escuela Lorenzo Licta de la comunidad San Miguel de Pilapuchin parroquia Chugchilán – cantón Sigchos en el año 2011 – 2012
Authors: Ayala Pilaguano, María Esther
Advisor: Laso Chenut, Anne Pascale
Keywords: EDUCACIÓN INTERCULTURAL
CIENCIAS NATURALES
ENSEÑANZA - APRENDIZAJE
Issue Date: Nov-2013
Abstract: Este trabajo metodológico investigado con el fin de ayudar a todos los docentes de la escuela Lorenzo Licta para que se conozcan la realidad de cómo prevenir las enfermedades con las plantas medicinales en sector rural, además cuidar a los niños/as que no se enfermen y no asistan a los lugares de aprendizaje. Los habitantes de los sectores rurales en su gran mayoría desconocen los remedios naturales por esta razón he realizado esta guía para que tengan el conocimiento adecuado de algunos remedios naturales dando conceptos claros de cada uno estas plantas curativas
Description: This methodological work investigated in order to help all teachers in the school Lorenzo Licta for awareness of the reality of how to prevent diseases with the medicinal plants in rural sector, in addition to caring for the children who would not get sick and do not attend the places of learning. The inhabitants of rural areas in the vast majority are unaware of the natural remedies for this reason I made this guide to have adequate knowledge of some natural remedies giving clear concepts of each these curative plants. Health and culture is one of the very fundamental aspect in the life of human beings, in each of the homes we have to be neat and so prevent disease.
URI: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/5944
Appears in Collections:Pedagogía GIRON - Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UPS-QT04279.pdfTexto completo1.22 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons