Marketing digital aplicado a Elecciones Presidenciales 2021, Caso Guillermo Lasso

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Title: Marketing digital aplicado a Elecciones Presidenciales 2021, Caso Guillermo Lasso
Authors: Rendon Alin, Héctor Eduardo
Advisor: Mosquera González, Marlene
Abstract: The research analyzed the political campaign strategies applied on the social networks Facebook, Instagram and Tik Tok by the political candidates, Guillermo Lasso and Andrés Arauz, during the second phase of the presidential elections in Ecuador. For the analysis, a qualitative method is applied with random selection of the sample taken from the interactions and comments left by the followers or detractors of the finalist candidates. Among the findings found, it was evidenced that trends, hashtags and topics proposed by the candidates were always dealt with within the digital platform created in social networks.
Translated abstract: La investigación analizó las estrategias de campañas políticas aplicadas en las redes sociales Facebook, Instagram y Tik Tok por los candidatos Guillermo Lasso y Andrés Arauz, durante la fase final de las elecciones presidenciales en Ecuador. Para el análisis se aplica un método cualitativo con selección aleatoria de la muestra tomada de las interacciones y los comentarios dejadas por los seguidores o detractores de los candidatos finalistas. Entre los hallazgos encontrados se evidenció que las tendencias, los hashtags y los temas propuestos por los candidatos se trataron siempre dentro de la tarima digital que crearon en redes sociales.
Keywords: MARKETING DIGITAL
ACTORES POLÍTICOS
REDES SOCIALES
TARIMA DIGITAL
Issue Date: 2023
URI: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/24052
Language: spa
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