Análisis del templo católico guayaquileño como gestionador de cultura, utilizando el arte como herramienta apostólica

Para citar o enlazar este item, por favor use el siguiente identificador: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/22573
Title: Análisis del templo católico guayaquileño como gestionador de cultura, utilizando el arte como herramienta apostólica
Authors: Torres Noboa, Jimmy Miguel
Advisor: Cortes Tapia, Benjamín
Abstract: This document intends to analyze if Guayaquil´s Catholic Church is prepared, both in its form and in content, to be a cultural agent in the city; an architectural space that is more than just a building. In addition to the aforementioned, this document seeks to deepen if the Church’s spaces, which are full of symbolism and art, not only in its physical characteristics but also in its call to humanize, since it´s after all part of its mission and apostolic work, can use art as a tool to raise awareness its believers more efficiently. This brief analysis does not pretend that the church takes the role that corresponds to governmental or educational entities. - Evangelism, Culture, Art, Church, Sensitivity
Translated abstract: El presente documento pretende analizar si el templo católico guayaquileño está preparado tanto en su forma y fondo, para ser un agente gestor cultural en la ciudad, que posee un espacio arquitectónico; adicional a lo antes mencionado, está su misión y tarea apostólica, Se busca profundizar si este espacio lleno de simbolismo y arte no sólo en sus características físicas si no en su llamado a humanizar, puede usar el arte como una herramienta para sensibilizar más eficientemente a sus creyentes. Este breve análisis no pretende que la iglesia tome el papel que le corresponde a entidades gubernamentales.
Keywords: EVANGELIZACIÓN
CULTURA
ARTE
IGLESIA
SENSIBILIDAD
Issue Date: 2022
URI: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/22573
Language: spa
Appears in Collections:Posgrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UPS GT003730.pdfTexto completo424,85 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons