Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/2202
Title: Diseño e implementación de un dispositivo de comunicación alternativa basado en SPC (Símbolos Pictóricos de Comunicación)
Authors: Navarrete Guananga, Pedro Xavier
Valladolid Quitoisaca, Juan Diego
Advisor: Calle Ortiz, Eduardo Robinson
Keywords: NIÑOS CON DISCAPACIDADES - COMUNICACIÓN
PROCESAMIENTO DE SEÑALES - TÉCNICAS DIGITALES
PROCESAMIENTO DE SONIDO POR COMPUTADOR
SORDOMUDOS
COMUNICACIÓN NO VERBAL
Issue Date: Sep-2010
Abstract: This thesis looks for to facilitate the communication of the children with deficient of the speech by means of an electronic team where the SPC (Pictorial Symbols of Communication) to more than being visualized, they are listened, reproducing an audio corresponding to each one of them. The audio records it to him previously in a memory USB in format mp3 and by means of an electronic system that controls: audio decoder, selection (tactile screen), light indicator (led) the audio of the SPC is listened, this way being able to understand sentences built by the children. This development would provide bigger communication easiness for the children with deficient of the speech since when being listen each one of the PSC that you/they form a sentence it is not necessary to have knowledge of the same ones.
Description: Esta tesis busca facilitar la comunicación de los niños con discapacidades del habla mediante un equipo electrónico donde los SPC (Símbolos Pictóricos de Comunicación) a más de ser visualizados, son escuchados, reproduciendo un audio correspondiente a cada uno de ellos. El audio se lo graba previamente en una memoria USB en formato mp3 y mediante un sistema electrónico que controla: decodificador de audio, selección (pantalla táctil), indicador lumínico (led) se escucha el audio del SPC, pudiendo así entender frases construidas por el niño/a. Este desarrollo proporcionaría mayor facilidad de comunicación para los niños/as con discapacidades del habla ya que al escucharse cada uno de los SPC que forman una frase no es necesario tener un conocimiento de los mismos.
URI: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/2202
Appears in Collections:Ingeniería Electrónica CUE - Tesis Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UPS-CT001952.pdfTexto completo2.12 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons