Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/14494
Title: El Contador Profesional : ¿Un Científico Del Siglo XXI?
Authors: Pérez Clavijo, Raquel Carolina
Advisor: Zapata Lara, Jorge Eduardo
Keywords: CONTABILIDAD Y AUDITORÍA
FORMACIÓN PROFESIONAL
PROFESIONAL CONTABLE
EDUCACIÓN SUPERIOR
Issue Date: Aug-2017
Abstract: El trabajo a continuación tiene como objetivo principal despejar la incógnita sobre en qué grupo encaja más coherentemente la contabilidad, como ciencia, como técnica o simplemente es una profesión como oficio, para dicha investigación se indagará entre las fuetes teóricas y definiciones de cada ítem y ver cómo concatenan entre cada uno de los temas, además de una breve encuesta a una muestra de 230 profesionales contables que serán evaluados en sus opiniones sobre las definiciones de la contabilidad, la ciencia, la técnica y la profesión, además toda la investigación nos llevará a la conjetura de qué “científico” es un calificativo para los profesionales contables basándose en las semejanzas de las teorías y la opinión de los encuestados.
Description: The main objective of this job is to clarify the question about which group is more acceptable to belong accounting , as a science, as a technique, or is simply a profession as an office, for this research to be investigated between the theoretical and definitions of each item and to see as well as a brief survey of a sample of 230 accounting professionals who will be evaluated in their opinions on the definitions of accounting, science, technology and the profession, in addition all the research will lead us to The conjecture that "scientist" is a qualifier for accounting professionals based on the similarities of the theories and the opinion of the respondents.
URI: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/14494
Appears in Collections:Contabilidad y Auditoria GIRON- Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UPS-QT12152.pdfTexto completo949.6 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons