Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/13378
Title: Análisis y propuesta de mejoras al proceso de clasificación y distribución de envíos postales en DHL express, sucursal Guayaquil.
Authors: Hidalgo Caiminagua, Luis Alberto
Advisor: Rojas Parraga, Tania Catalina
Keywords: SERVICIOS DE ENVIO
PROCESOS OPERATIVOS
GESTIÓN DE CALIDAD
INVESTIGACIÓN OPERATIVA
Issue Date: Feb-2016
Abstract: The challenges of companies shipping services are to meet the delivery time given packet from a source to its final destination and it is necessary to be effective in the process of the operation. Time is a variable that predominates in these businesses so it is necessary to reduce unproductive activities, have good use and control of the available tools increasing day by day continuous improvement in operational processes.
Description: Los retos de las empresas de servicios de envíos es cumplir con el tiempo de entrega de determinado paquete desde un origen hasta su destino final y para ello es necesario tener efectividad en el proceso de la operación. El tiempo es una variable que predomina en este tipo de empresas por lo que es necesario reducir actividades poco productivas, tener buen uso y control de las herramientas disponible aumentando día a día la mejora continua en los procesos operativos.
URI: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/13378
Appears in Collections:Ingeniería Industrial GYE - Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UPS-GT001742.pdfTexto completo2.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.