Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/10409
Title: Diseño y construcción de un módulo didáctico para la comprobación de las leyes de movimiento rectilíneo uniformemente variado y plano inclinado.
Authors: Benites Romero, Antonio Rafael
Moran Cabezas, Jefferson Leandro
Advisor: García Vásquez, Gabriel
Keywords: SOFTWARE LABVIEW
ADQUISICIÓN DE DATOS
SISTEMA DIDÁCTICO
PLACA ARDUINO
Issue Date: Apr-2015
Abstract: The following project has as purpose elaborate a design and realize the implementation of a didactic module to help students to verify laws involved in the rectilinear uniformly varied movement and sloping plane since it turns out to be appropriate to check the theoretical values with the royal values and our conclusions extract chord to the experienced thing. By means of sensors whose information obtained by these receptaran across a plate Arduino one r3 and later sent to the software LabVIEW 2012 to monitor from the computer and like that to control and to supervise the different components and equipments of the module. It has been considered to work with variables of known and useful since it are speed, distance, time and acceleration. To the project it it complements an analysis developed with experiments and tests, which believe a didactic system of practices for the student of the matter of Physics.
Description: El siguiente proyecto tiene como finalidad elaborar un diseño y realizar la implementación de un módulo didáctico para ayudar a estudiantes a comprobar leyes involucradas en el movimiento rectilíneo uniformemente variado y plano inclinado ya que resulta apropiado verificar los valores teóricos con los valores reales y sacar nuestras conclusiones acorde a lo experimentado. Mediante sensores cuyos datos obtenidos por estos se receptaran a través de una placa Arduino uno r3 y posteriormente enviados al software LabVIEW 2012 para monitorear desde el computador y así controlar y supervisar los diferentes componentes y equipos del módulo. Se ha considerado trabajar con variables de conocidas y útiles como son velocidad, distancia, tiempo y aceleración. Al proyecto lo complementa un análisis desarrollado con experimentos y pruebas, que crean un sistema didáctico de prácticas para el estudiante de la materia de Física.
URI: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/10409
Appears in Collections:Ingeniería Electrónica GYE - Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UPS-GT001460.pdfTexto completo9.18 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons