Browsing by Advisor Sánchez Bernal, María Eugenia

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 4 of 4
El arte como estrategia psicopedagógica para el desarrollo de las habilidades básicas para el aprendizaje en niños, niñas y adolescentes de la Unidad Educativa “San Patricio”. En el período 2010-2011
Leime Oña, Miryam del Roció (Jan-2013) - [Director: Sánchez Bernal, María Eugenia]
Las diversas características individuales del pensamiento juegan un factor determinante en la forma y capacidad de aprender, pues inciden en la forma de observar, analizar y comprender el mundo. Otros aspectos, como las condiciones de vida, influyen también en la capacidad de aprendizaje, pues...
Estudio acerca de las reacciones emocionales ante el diagnóstico de discapacidad en padres de niños y niñas con síndrome de down de la Fundación El Triángulo, desde la perspectiva existencial
Aimacaña Terán, Catalina Johanna (May-2015) - [Director: Sánchez Bernal, María Eugenia]
Emotional reactions to the diagnosis of disability a child a no less a fact that causes pain and suffering for the parents as it is directly related to the breakdown of your dreams, goals, ideals and expectations. The birth of this child to take the family to experience different situations which...
Guía metodológica de inclusión educativa, dirigida al personal docente de la Unidad Educativa "Emaús" de Fe y Alegría, en la ciudad de Quito
Fuenmayor Aguayo, María Alexandra; Villavicencio Yela, Jenny Patricia (Apr-2015) - [Director: Sánchez Bernal, María Eugenia]
This work is aimed at the compression of the theme of Inclusive Education. It is about "Methodological Guide Inclusive Education for teachers in the Fe y Alegría Educational Unit of Quito city". This one has a main objective, the development of guidelines to provide efficient services to students...
La red social facebook como espacio de socialización y construcción de identidad de los jóvenes estudiantes urbanos de 3er año de bachillerato de 17 a 18 años del Colegio Amazonas.
Cueva Valarezo, Andrea Alexandra (Jul-2013) - [Director: Sánchez Bernal, María Eugenia]
This research paper focuses on the social network Facebook as a space for socialization and identity construction in urban young students of 9th grade of high school from Colegio Amazonas in Quito, Ecuador. Information and communication technologies (ICT) and the social networks included in them,...