Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/10554
Title: Interferencia lingüística en la escritura del español, en los niños de cuarto año de la Escuela Belén 15 de Julio, Guayama.
Authors: Cunuhay, Heraldo
Advisor: Managón, José
Keywords: EDUCACIÓN INTERCULTURAL BILINGÜE
EDUCACIÓN BÁSICA
ESCUELA BELÉN 15 DE JULIO
LINGÜÍSTICA
Issue Date: 2000
Abstract: Introducción. Marco Referencial. Antecedentes. Formulación del problema. Delimitación contextual. Justificación. Objetivos. Marco teórico. Niveles de la lengua. Concepto de aprender y adquirir. Factores influyentes en el desarrollo de las lenguas. La familia. La comuna. La escuela. Aprendizaje de la segunda lengua. Metodología de adquisción /aprendizaje del español como segunda lengua. Interferencia a nivel semántico. Verificación de la primera hipótesis operacional. Conclusiones. Recomendaciones. Anexos. Bibliografía.
Description: Introduction. Guiding framework. Background. Problem formulation. Delimitation context. Justification. Goals. Theoretical framework. Levels of language. Concept to learn and acquire. Influential in the development of languages factors. The family. The commune. School. Learning a second language. Adquisción methodology / learning Spanish as a second language. Interference at the semantic level. Verification of the first operational hypothesis. Conclusions. Recommendations. Annexes. Bibliography.
URI: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/10554
Appears in Collections:Educación Intercultural Bilingüe GIRON - Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
QT01360.pdf228.69 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons