El plan de comunicación como estrategía organizacional.

Para citar o enlazar este item, por favor use el siguiente identificador: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/12543
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTorres Sarmiento, Luis Rodrigo-
dc.contributor.authorChávez Cumba, Paola Stefanía-
dc.date.accessioned2016-07-20T15:37:26Z-
dc.date.available2016-07-20T15:37:26Z-
dc.date.issued2016-02-
dc.identifier.urihttp://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/12543-
dc.descriptionThe development of this academic article aims to demonstrate the communication planning and organizational strategy that strengthen business development and support the achievement of objectives. Communication is a vital tool for organizations, since any activity within these communicates. Communication to become a tool of strategic management must develop its procedures in a planned way and this can be done by implementing a communication plan that will generate political and communication to meet the needs of the organization strategies. Speaking of communication within organizations spanning several concepts including: Identity, Image, organizational culture, working environment needed to execute a process of communication that is the key to success for the company.en_US
dc.description.abstractLa elaboración de este artículo académico tiene como objetivo evidenciar que el Plan de Comunicación Organizacional constituye una estrategia fundamental que apoya el cumplimiento de metas y objetivos propuestos en una organización; y por lo tanto, fortalece su desarrollo. El Plan de Comunicación Organizacional es una herramienta vital para cada corporación, puesto que toda actividad en una organización que busca el éxito, debe fundamentarse en esta herramienta de gestión estratégica que permite el desarrollo de procedimientos técnicos en forma planificada y sostenida. La aplicación de un Plan de Comunicación Organizacional posibilita concretar políticas y maniobras comunicativas para alcanzar las metas de una organización.en_US
dc.language.isospaen_US
dc.rightsopenAccess-
dc.subjectCOMUNICACIÓN SOCIALen_US
dc.subjectCOMUNICACIÓN ORGANIZACIONALen_US
dc.subjectPLANIFICACIÓN ESTRATÉGICAen_US
dc.subjectCLIMA ORGANIZACIONALen_US
dc.titleEl plan de comunicación como estrategía organizacional.en_US
dc.typebachelorThesisen_US
ups.carreraComunicación Social-
ups.sedeSede Quito-
Appears in Collections:Grado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UPS-QT09448.pdfTexto completo1.31 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons