Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/12162
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCárdenas Jácome, Héctor Gilberto-
dc.contributor.authorCoral Vaca, Jacqueline Fernanda-
dc.date.accessioned2016-05-23T15:08:09Z-
dc.date.available2016-05-23T15:08:09Z-
dc.date.issued2016-03-
dc.identifier.urihttp://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/12162-
dc.descriptionFor years, in Ecuador teaching of mathematics in schools it has not shown significant progress. Research has shown that this is consistent with what happens in initial teacher training for teaching mathematics. This study was carried out in the Diana Spencer School with children / as initial II and seeks to describe the experience of teaching practice, where specific resources, methodology, evaluation is used, among others, in the process of mutual learning in logical-mathematical area, the same that has been raised with the support of the Unit for Special Qualification of the Salesian Polytechnic University; we proceeded to witness first teaching practice in the area of logical mathematical Initial Level, considering the components of the curricular structure of a class, such as: planning, organization of work of learning, implementation of teaching and learning, teacher-student interaction, strategies learning experience, evaluation activities and forms of academic tasks. Consequently, presents main findings and conclusions of this case study, structured from the systematization, analysis and description of the information collected by direct observation sheet classes, field diary and record of interview the teacher, is a job that It is back with a theoretical framework that deals with the practice of teaching mathematical logic and the elements of a lesson plan.en_US
dc.description.abstractPor años, en el Ecuador la enseñanza de la matemática en las escuelas no ha mostrado avances significativos. Investigaciones han mostrado que este hecho es consistente con lo que ocurre en la formación inicial docente para la enseñanza de la matemática. El presente estudio se ha desarrollado en la escuela Diana Spencer con los niños y niñas de inicial II y busca describir la experiencia de la práctica de la enseñanza, donde se usa recursos específicos, metodología, evaluación, entre otros, dentro del proceso de interaprendizaje en el área de lógica- matemática, el mismo que se ha planteado con el aval de la Unidad de Titulación Especial de la Universidad Politécnica Salesiana; se procedió a presenciar directamente la práctica de enseñanza en el área de Lógica Matemática del Nivel Inicial, considerando los componentes de la estructura curricular de una clase, tales como: planificación, organización del trabajo de aprendizaje, puesta en práctica del proceso de enseñanza y aprendizaje, interacción maestro-educando, estrategias de la experiencia de aprendizaje, actividades de evaluación y formas de tareas académicas. Consecuentemente, presenta resultados y conclusiones principales de este estudio de caso, estructurados a partir de la sistematización, análisis y descripción de la información recolectada mediante la ficha de observación directa de clases, diario de campo y ficha de entrevista al profesor, Es un trabajo que está respaldo con un marco teórico que aborda la práctica de enseñanza, la lógica matemática y los elementos de un plan de clase.en_US
dc.language.isospaen_US
dc.rightsopenAccess-
dc.subjectPEDAGOGÍAen_US
dc.subjectDESARROLLO INFANTILen_US
dc.subjectENSEÑANZAen_US
dc.subjectAPRENDIZAJEen_US
dc.titlerácticas de enseñanza de lógica matemática en educación inicial en la Escuela Diana Spencer.en_US
dc.typebachelorThesisen_US
Appears in Collections:Pedagogía GIRON - Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UPS-QT09691.pdfTexto completo812.01 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons