La evaluación y acreditación de la educación superior ecuatoriana y la producción editorial
Para citar o enlazar este item, por favor use el siguiente identificador:
http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/9623
Título : | La evaluación y acreditación de la educación superior ecuatoriana y la producción editorial |
Autor : | Álvarez Rodas, Luis Juncosa Blasco, José |
Resumen traducido: | This article exposes the features of editorial production in public and private universities in Ecuador, in the context of evaluation and quality assurance in higher education, using two different types of material and data: a. A review of the data on book production, titles and areas of knowledge; b. UPS’ accreditation experience with indicators on scientific research, regional research and refereed books. By doing this, we have checked that editorial production has increased and that social sciences prevail in editorial production are in social sciences. Finally, we foresee that the overvaluation of indexed articles and topological restrictions of peer-reviewed books will discourage the development of university editorials. The hypothesis is as follows: the evaluation and accreditation model will be able to stimulate the editorial production and improve research indicators to the extent that it assigns greater valuation to peer-reviewed books and expands its typology. |
Palabras clave : | EVALUACIÓN DE LA EDUCACIÓN SUPERIOR INDICADORES DE INVESTIGACIÓN EDITORIALES UNIVERSITARIAS LIBROS ARBITRADOS POR PARES |
Fecha de publicación : | dic-2014 |
URI : | https://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/9623 |
Idioma: | spa |
Pertenece a las colecciones: | Núm. 21 (julio-diciembre 2014) |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
La_evaluaci+¦n_y_acreditaci+¦n_de_la_educaci+¦n_superior_ecuatoriana_y_la_producci+¦n_editorial[1].pdf | La producción editorial universitaria es un aspecto clave de la calidad de la educación superior porque a través de ella cada universidad ejerce en primera persona su responsabilidad de democratizar el acceso a la información y de difundir y compartir el conocimiento producido. También, el texto escrito, en sus múltiples soportes, constituye redes de sentido que se reconocen, identifican y convocan para hacer posible la transformación social desde la universidad y más allá de sí misma, en conexión con otras fuerzas sociales. | 341 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons