Modelo de alfabetización digital como propuesta de innovación comunicativa. Caso: aventurarte

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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorRuiz Vinueza, Mauro Alonso-
dc.contributor.authorParedes Quispe, Gabriel Alejandro-
dc.contributor.authorVenegas Rosero, Alexis Steven-
dc.date.accessioned2021-11-17T19:30:42Z-
dc.date.available2021-11-17T19:30:42Z-
dc.date.issued2021-11-
dc.identifier.urihttp://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/21339-
dc.descriptionEste estudio analizó las prácticas educomunicacionales de AVENTURARTE, su innovación comunicativa, el acercamiento y acompañamiento de niños, niñas y adolescentes en situación de riesgo y vulnerabilidad de CENIT. Se evidenció nuevos procesos de enseñanza-aprendizaje desde una perspectiva virtual e innovadora. Desde un enfoque cualitativo y un muestreo no probabilístico, se realizó un grupo focal con la población de ocho estudiantes de octavo y séptimo nivel, de la Carrera de Comunicación de la Universidad Politécnica Salesiana, sede Quito y se llevó a cabo entrevistas semiestructuradas con la muestra de seis instructores inaugurales del campamento virtual interactivo vacacional. Dicho enfoque benefició el análisis del pensamiento de cada estudiante universitario, facilitó comprender las necesidades de los procesos de alfabetización digitalspa
dc.description.abstractThis study analyzed the educommunication practices of the AVENTURARTE, its communication innovation, the approach and accompaniment of children and adolescents at risk and vulnerability of CENIT. New teaching-learning processes were evidenced from a virtual and innovative perspective. From a qualitative approach and a non-probabilistic sampling, a focus group was carried out with the population of eight eighth and seventh level students from the Communication Career of the Salesian Polytechnic University, Quito headquarters, and semi-structured interviews were carried out with the sample. of six inaugural instructors of the virtual interactive vacation camp. This approach benefited the analysis of the thinking of each university student, facilitated understanding the needs of digital literacy processes, and provided a thorough understanding of the object of study. A matrix was built to review the conditions in which the adaptation process of a communicative innovation and development of minimum skills that facilitate the use of technology in digital literacy can be developed. The process of adaptation of AVENTURARTE (innovation), was established through virtual meeting applications (communication channel), during the internships of communication students of the UPS, Quito headquarters, period 57 from October 2020 to March 2021 (time), through the interactive camp and tasks directed with the children and adolescents of CENIT (social system) and formed a reality that fostered reflexivityspa
dc.language.isospaspa
dc.rightsopenAccessspa
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectCOMUNICACIÓN SOCIALspa
dc.subjectENSEÑANZA -- APRENDIZAJEspa
dc.subjectINNOVACIÓN COMUNICATIVAspa
dc.subjectBRECHA DIGITALspa
dc.titleModelo de alfabetización digital como propuesta de innovación comunicativa. Caso: aventurartespa
dc.typebachelorThesisspa
ups.carreraComunicación Socialspa
ups.sedeSede Quitospa
Pertenece a las colecciones: Grado

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