Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/10542
Title: Evaluación del impacto de la propuesta pedagógica PRONEPE (Estudio realizado en los Centros de Desarrollo Infantil del Sector Cacha)
Authors: Bunay Bravo, Luis Humberto
Advisor: Morán García, Eduardo
Keywords: EDUCACIÓN INTERCULTURAL BILINGÜE
DESARROLLO INFANTIL
Issue Date: 2000
Abstract: Introducción. Marco referencial. Antecedentes. Formulación de problema. Delimitación de la investigación. Hipótesis. Justificación. Objetivos. La educación preescolar alternativa. El niño y su desarrollo infantil. Los Centros de Desarrollo Infantil. Los educadores parvularios y comunitarios. Características del Desarrollo del niño de 4 a 5 años y de 5 a 6 años. Area social. Area del lenguaje. Area cognitiva. Desarrollo motriz. Currículo intercultural Bilingüe no formal. Las metas de la propuesta pedagógica PRONEPE. Capacidades comunicativas y lingüísticas. Las metodologías PRONEPE. La Planificación de la Propuesta Pedagógica PRONEPE. Marco Metodológico : Poblacion. Muestra. Sistema de Hipótesis. Conclusiones. Recomendaciones. Anexos. Bibliografía.
Description: Introduction. Framework. Background. Formulation of problem. Delimitation of the investigation. Hypothesis. Justification. Goals. Preschool education alternative. The child and child development. Child Development Centers. Kindergartens and community educators. Features Child Development 4-5 years, and 5-6 years. Social area. Area of language. Cognitive Area. Motor development. Bilingual intercultural non-formal curriculum. The goals of the pedagogical approach PRONEPE. Communication and language skills. The PRONEPE methodologies. Planning the Pedagogical Proposal PRONEPE. Methodological Framework: Population. Sample. System Hypothesis. Conclusions. Recommendations. Annexes. Bibliography.
URI: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/10542
Appears in Collections:Educación Intercultural Bilingüe GIRON - Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
QT01344.pdf228.69 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons