Buscar por Carrera Maestría en Educación con mención en Gestión Educativa

Ir a: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
O introducir las primeras letras:  
Mostrando resultados 40 a 59 de 85 < Anterior   Siguiente >
Impacto da política afirmativa de costas para afro descendentes na faculdade Salesiana Dom Bosco
Silva, Arlete Oliveira Conceiçao da (2011) - [Director: Herrera Montero, Luis Alberto]
The process of discussion on the ethnic-racial diversity that has been occurring throughout the world, has occurred in Brazil in various sectors of society. This study is conducted historical review of the situation of african descent, from the several moments in which they were forbidden (by...
Impacto de los Estilos de Liderazgo en el Clima Institucional del Bachillerato de la Unidad Educativa María Auxiliadora de Riobamba
Lozada León, Luisa América (ene-2013) - [Director: Padilla Verdugo, Jaime Enrique]
Ina society saturated with science and technology we run the risk of becoming so materialistic that we forget about the key player in any organization " the human element" and we seek quality, prestige, and a good name at the cost of seeking quality of life. When speaking about an institution‟s...
Incidencia de la inteligencia enocional en el proceso de aprendizaje: Estudio de caso a realizarse con los estudiantes de 13 a 17 años de la Unidad Educativa a Distancia, Mario Rizzini.
Tapia Astudillo, Segundo (2009) - [Director: Martínez Mosquera, Carlos Rodrigo]
Si la fuerza motriz en el sistema educativo y de manera particular en los procesos de aprendizaje del siglo XX ha sido la inteligencia racional, en el siglo XXI será la inteligencia emocional; pues en este mundo turbulento la capacidad de manejar correctamente los propios estados internos, las...
Incidencia del Ciclo de Aprendizaje de Kolb en el razonamiento lógico de las Ciencias Naturales. Estudio de caso con estudiantes de octavo año de básica superior de la Unidad Educativa Salesiana Cardenal Spellman
León Grijalva, Mario César (oct-2014) - [Director: Montaluisa Chasiquiza, Luis Octavio]
The following document pretended to prove experimentally the influence of Kolb´s learning cycle in the logic reasoning of the nature awareness, through a control group of study. Eight grade students of the “Unidad Educativa Salesiana Cardenal Spellman” located in Cumbaya-Quito were part of the...
Innovación del proceso de interaprendizaje por competencias a traves de un programa televisivo con contenidos agropecuarios
Toledo Calle, Segundo Víctor (ene-2015) - [Director: Gallegos Navas, Miriam Mariana de Jesús]
Topic: innovation of the learning process by competences through a Tv. program with agricultural contents (see summary on page no. 162, Salesian polytechnic University, Quito, 2014) The present work comes from an experience that showed the usefulness of a serie of programs with agricultural...
Jóvenes pobres, abandonados y en peligro o víctimas, de la experiencia educativa de Don Bosco: una interpretación desde la teoría crítica
Plasencia Llanos, Vicente Ramiro (mar-2013) - [Director: Díaz Salazar, Holger Rodrigo]
This current research is an interpretation of the young who are poor, abandoned and at risk of educational the experience of Don Bosco in the light of the Critical Theory of the Frankfurt School, which lets us understand them as victims of the system and the social structure of the nineteenth...
La calidad de la experiencia asociativa desde la Pastoral Juvenil Salesiana en la Unidad Educativa Técnico Salesiano de la ciudad de Cuenca
Coronel Gutiérrez, Javier Rodrigo; Álvarez Pinos, Juan Pablo (oct-2014) - [Director: Garzón Vera, Blas]
Tecnico Salesiano High School has been developing its associative proposal as part of the educational integral process of our recipients. In the Salesian Youth Associations, we can find the essence of the Salesian education, which is reflected in the charisma and spirituality of John Bosco, a...
La evaluación micro curricular en el Instituto Tecnológico Fisco Mision Intercultural Bilingue Salesiano Sevilla Don Bosco.
Zhunio Jiménez, María Clotilde (may-2012) - [Director: Álvarez Palomeque, Alba Catalina]
Con la finalidad de lograr el mejoramiento de la calidad de la educación, se hace necesaria la actualización permanente del educador, quién entre sus principales funciones tiene a cargo el desarrollo del currículo, cuyas actividades y experiencias puestas en práctica serán la expresión de su...
La inclusión educativa en la Unidad Educativa Santa María D. Mazzarello - Quito.
Hidalgo Leaños, Erika Lizeth; Toro Vela, Karina Lorena (sep-2014) - [Director: Gallegos Navas, Miriam Mariana de Jesús]
Actualmentelos Ecuadorian educational institutions begin to develop awareness of the heterogeneity in the classroom, manifestadaen differences in interests, abilities , socioeconomic , cultural , physical condition , etc. , andthe right that those differences are not considered cause for...
La Mediación Pedagógica en el Proyecto Lector de la Educación Básica, en la Unidad Educativa Hermano Miguel La Salle – Quito.
Guatapi Olivarez, Héctor Efraín (sep-2012) - [Director: Ortiz Granja, Dorys Noemy]
The work presented below, on "pedagogical mediation in reading" is an approximation to the true meaning to read and understand, and goes beyond being a strategy or technique, etc.., Reading involves the formation of self in human rational being (intellect) and spiritual (personality). For this...
La mentalidad proyectual y la corresponsabilidad en la animación – gestión de la comunidad educativa pastoral salesiana de la Unidad Educativa San José de Manta
Quintana Rivadeneira, Guillermo Alonso (2013) - [Director: Martínez Mosquera, Carlos Rodrigo]
The research entitled: "The mentality of projecting and accountability in the animation – management of Salesian Pastoral Education Community in the Educational Unit Saint Joseph from Manta", aims essential to realize a process of analysis related to educational management of the Education Unit San...
La Metaevaluación del Proceso de Interaprendizaje en el ciclo básico del Colegio Nacional Técnico Macas
Macao Zhunio, Luis Heriberto (mar-2009) - [Director: Martínez Mosquera, Carlos Rodrigo]
La metaevalución, esto es, la evaluación de la evaluación del procesos de interaprendizaje constituye una de las categorías didácticas que requiere atención prioritaria en el todo Proyecto Curricular Institucional pues no tenerla en cuenta significaría un grave error que conlleva graves...
La metodología del aprendizaje basado en problemas en el aprendizaje de biología con estudiantes del segundo año de bachillerato de la Unidad Educativa Salesiana “Domingo Savio” de Cayambe
Navarro Peñafiel, Eva Lucila (abr-2015) - [Director: Cañizares Jarrín, Manuel Santiago]
Based on constructivist foundations of education, Problem Based Learning (PBL) is a methodology that contributes to learning Natural Science Biology and therefore, because it is based on the principle of the construction of learning by the student; from this perspective, different theoretical...
La práctica del Ambiente de Familia y la Asistencia Salesiana en dos instituciones Salesianas del Ecuador
Lucas Falconí, Ramón Nicanor; Molina Macías, Johnny Fabricio; Magallanes Manzano, Erick Alejandro (dic-2014) - [Director: Orquera Saavedra, Víctor Manuel]
The thesis practice of family environment and assistance in two Salesian Salesian institutions of Ecuador, is a research process that explores the analysis of the presence and support of educational actors in the context of family environment at the Colegio San José de Manta and Cristobal Colon...
La práctica educativa de Don Bosco en Valdocco desde la teoría de la educación integral
Arias Hugo, Fabiola Cristina; Muñoz Sarmiento, Fabián Rodrigo (abr-2015) - [Director: Guerrero Muñoz, Gerardo de Jesús]
Analysis of the Educational Practice of Don Bosco, through the Theory of Integral Education, possible to understand from another perspective, educational style, which over time exceeded local boundaries and catapulted him to universality, is welcomed its method, even in non-Christian environments....
La webquest como estrategía metodológica en los procesos comprensivos de lecto-escritura en el idioma inglés.
Fajardo De la A, Matilde Angela (ene-2014) - [Director: Hermann, Andrés]
Being English the language that interrelates cultural and scientifically people and societies, teaching English becomes a didactic task and a challenge to face in the classroom. This is why we respond to the educational demands emanating from society and central agencies of educational management,...
Los objetos de aprendizaje mediados por el entorno virtual de aprendizaje en el proceso pedagógico de la asignatura de informática
Montes Brito, Victor Manuel (ago-2013) - [Director: Acosta, Andrés Hermann]
This research assesses the impact of learning objects by mid Virtual Learning Environment in the educational process of the subject Computing with students of third year of high school. The purpose of using virtual learning objects in the educational process is to complement the contents of study,...
Metodologías para el desarrollo del pensamineto multidimensional y el aprendizaje significativo de las matematicas y geometrìa.
Tapia Barrera, Jesús Ramiro; Oswaldo Gonzalo, Pulla Salinas (2011) - [Director: Sotomayor Martínez, Manuel Antonio]
Este trabajo analiza los elementos que puede aportar el pensamiento multidimensional al aprendizaje significativo de las matemáticas en estudiantes de educación básica del Colegio Agronómico Salesiano de Paute. En la parte teórica recogemos los aportes del pensamiento complejo, desarrollo...
Modelo de estudio de demanda social para posgrados en educación de la Universidad Politécnica Salesiana
Paucar Paucar, José Eduardo; Jiménez Salazar, José Milton (abr-2015) - [Director: Díaz Salazar, Holger Rodrigo]
El presente trabajo de investigación presenta los argumentos teóricos, jurídicos, contextuales y metodológicos necesarios para la formulación de una propuesta de modelo de estudio de demanda social para posgrados en educación de la Universidad Politécnica Salesiana. Responde al problema fundamental...
O fenômeno da indisciplina na escola :O sistema preventivo de Dom Bosco como estratégia para controlar a indisciplina nos jovens de 15 a 17 años da Escola Estadual Professora Wanda Bento Goçalves no ano de 2009
Ferreira García, Everaldo (2010) - [Director: Aguilar Gordón, Floralba del Rocío]
The present dissertation it is constituted in study on the phenomenon of the no discipline in the school institutions. The central objective went watch ruptures and present contradictions in the speech of the common sense that attributes to the student the great portion of responsibility in what...