Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/9938
Title: Diseño de plan de marketing estratégico, para posicionar el servicio confirming del Banco Guayaquil en las microempresas del sector comercial al sur de la calidad de Guayaquil.
Authors: Torres Carpio, Carmen Beatriz
Advisor: Bohórquez Suárez, Frida
Keywords: CONFIRMING
PLAN DE MARKETING ESTRATÉGICO
MICROEMPRESA
SISTEMA FINANCIERO
Issue Date: Apr-2015
Abstract: Confirming is a service provided by Guayaquil Bank, its main function is to cancel in advance invoices of its customers that are owed to suppliers, before the due date. At present this type of financial service is offered by two financial institutions in the country and has not been fully exploited. It has been directed at the moment only to large companies.. The marketing plan will consist of a series of strategies including promotion strategies as well as loyalty, which will boost the growth of this financial service in the southern sector of the city.
Description: El servicio Confirming lo brinda el Banco Guayaquil, su función principal es cancelar de forma anticipada las facturas a proveedores de sus clientes, antes de cumplirse la fecha de vencimiento. En la actualidad este tipo de servicio financiero lo ofrecen dos instituciones financieras del país y no ha sido muy explotado, está dirigido en la actualidad únicamente para las grandes empresas El plan de marketing constará de una serie de estrategias, tanto de promoción como de fidelización, las mismas que impulsarán el crecimiento del producto en el sector sur de la ciudad.
URI: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/9938
Appears in Collections:Administración de Empresas GYE - Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UPS-GT000972.pdfTexto completo1.88 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons