Vendiendo felicidad: el nuevo paradigma de las marcas / Selling happiness: the new paradigm of brands

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Título : Vendiendo felicidad: el nuevo paradigma de las marcas / Selling happiness: the new paradigm of brands
Autor : Chicaiza Villalba, Tania
Resumen traducido: It is not hard to understand that associating happiness with a brand is a smart strategic idea, perhaps what really motivates this analysis, is how to find the ways to interpret this concept and how to sell massively, trying to understand what companies really want from us to understand by happiness, and which are those brands that have anchored more effectively in these persuasive type of communications in order to transmit happiness at the moment we consume their products. In the particular case of Ecuador, in the upswing and consolidation of the medium class, the consumption levels have increased in favor of a conglomerate of brands, mainly foreign ones that have happiness impregnated in all its simbology. For this reason and based upon different brand ratings released in our country, the brand impact is analyzed and how it make buyers to assume that once they have acquired these brands, they have also advanced one more step in the endless pursue of happiness.
Resumen : No es difícil comprender que asociar felicidad con marca es estratégicamente un acierto, quizá lo que motive este análisis es encontrar las formas de interpretar y de vender masivamente la felicidad, tratando de entender lo que realmente desean las empresas que se han anclado en los discursos de las comunicaciones persuasivas para transmitirnos una promesa de supuesta felicidad en el momento en que consumimos. En Ecuador particularmente, en pleno auge y consolidación de una clase media, los niveles de consumo se han incrementado favorablemente para un conglomerado de marcas, preponderantemente extranjeras, que tienen impregnado en toda su simbología a la felicidad. Basados en los diferentes rankings de marcas que se difunden en nuestro país, se analiza el impacto y las estrategias para que los compradores asuman, y una vez adquiridas den un paso más hacia más a la búsqueda incansable de felicidad.
Palabras clave : BRANDING Y FELICIDAD
MARCAS Y FELICIDAD
MARKETING DE LA FELICIDAD
BIENESTAR Y FELICIDAD
BRANDING AND HAPPINESS
BRANDS AND HAPPINESS
HAPPINESS MARKETING
WELLBEING AND HAPPINESS
Fecha de publicación : 1-may-2012
URI : https://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/8079
Idioma: es
Pertenece a las colecciones: Vol. 02 Núm. 03 (enero-junio 2012)

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