Análisis del discurso sobre las nuevas masculinidades en la campaña #hombresnomachos, 2018.

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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorRuiz Vinueza, Mauro Alonso-
dc.contributor.authorErazo Guerrero, Gia Ninh-
dc.contributor.authorVelasco Alcívar, Ginger Michelle-
dc.date.accessioned2020-02-19T15:52:13Z-
dc.date.available2020-02-19T15:52:13Z-
dc.date.issued2020-02-
dc.identifier.urihttps://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/18414-
dc.descriptionEl presente trabajo académico realiza el análisis del discurso sobre las nuevas masculinidades en la campaña #HombresNoMachos, 2018, la que fue lanzada en junio del mismo año en Quito, como un nuevo performance contra la violencia de género por parte del Director Creativo Marcelo Echeverría, de la agencia publicitaria La Incre enfocada en publicidad para causas sociales, ambientales y culturales. De ahí su eslogan: Publicidad con causa. La campaña #HombresNoMachos, fue apoyada por varias organizaciones, un ejemplo de ello fue Luciano Fabbri, activista con experiencia en el área de la equidad de género y que pertenece al colectivo “Mala Junta”, pues colaboró con la explicación de cómo los hombres se desenvuelven en cada entorno que se encuentran y cómo se muestran frente a la sociedad; razón por lo cual trata de exponer como se deben cumplir con las formas adecuadas de un cuestionamiento personal.spa
dc.description.abstractThe present academic work had as a methodology the analysis of the discourse posed from the sociocultural perspective, which seeks to interpret and know the Ecuadorian reality through the discovery of elements of elements that help to understand the connotation and denotation of symbols found from the visual and audiovisual analysis which took place in the #HombresNoMachos, 2018 campaign, in which new masculinities is the topic to be discussed. This research starts from the clarification of several sub-themes that must be of social knowledge, which includes the theory of basic concepts such as words: men, males, masculinity, gender and others that are within the development of this analysis, as well as, The understanding of how some communication schools were a fundamental part so that this campaign can have an impact within society through its dissemination. The topic was approached from the hermeneutical analysis, the type of research that was handled was the exploratory one, in relation to the fact that this is an isolated topic from society that is very little treated. The tools that were used were the discourse analysis, the interview with the founder and activist in charge of giving life to this campaign and the bibliographic analysis mentioned above. The new masculinities today treat a social, political and economic context, as well as the analysis of the different discursive and textual practices identifying their ideology in this way, as well as the different actors, situations and scenarios that were part of the Bellspa
dc.language.isospaspa
dc.rightsopenAccessspa
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectCOMUNICACIÓN SOCIALspa
dc.subjectANÁLISIS DEL DISCURSOspa
dc.subjectMASCULINIDAD -- ASPECTOS SOCIALESspa
dc.subjectFEMINISMOspa
dc.titleAnálisis del discurso sobre las nuevas masculinidades en la campaña #hombresnomachos, 2018.spa
dc.typebachelorThesisspa
ups.carreraComunicación Socialspa
ups.sedeSede Quitospa
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