Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/14510
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorArgüello Aguila, Myriam Elena-
dc.contributor.authorSantamaría Guerra, Verónica Alexandra-
dc.date.accessioned2017-08-10T16:33:15Z-
dc.date.available2017-08-10T16:33:15Z-
dc.date.issued2017-08-
dc.identifier.urihttp://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/14510-
dc.descriptionThe project is a systematization of workshops on logopedic techniques that was aimed at children’s parents from 3 to 5 years old with dyslalia, from the “Therakinne Physical Rehabilitation Center”, with the mail objective of training parents to stimulate the language of their children. The workshops were designed in order to parents have a guide and knowledge that allows them to recognize from home supporting the therapeutic processes and, thus, the child achieve a good quality adaptation to the school environment. An important aspect that was taken into account for the implementation of the project was the prevention of language disorders, which are related to two processes, on the one hand, the evaluation process and, on the other hand, intervention. Therefore, preventive strategies were proposed that sought to reduce the incidence of language problems in the child so that this way has an emotional and optimal development in the social environment. Whit this project the main achievement was the construction of an alliance between the father and therapist, i.e. not only the therapist is directly responsible for overcoming the child’s difficulties, but his family plays an important role in the intervention.en_US
dc.description.abstractEl proyecto es una sistematización de talleres sobre técnicas logopédicas que estuvo dirigido a padres de familia de niños de 3 a 5 años con dislalias, del centro de rehabilitación física Therakinne, con el objetivo de capacitar a los padres para que puedan estimular el lenguaje de sus hijos/as y cuenten con una guía y conocimiento que les permita reconocer las dificultades que presentan en el lenguaje, siendo un trabajo conjunto en el hogar y en el Centro logrando así una buena adaptación al medio escolar. Un aspecto importante que se tomó en cuenta para la realización del proyecto fue la prevención de los trastornos del lenguaje, que están relacionados con dos procesos, por un lado, el proceso evaluativo y, por otro, la intervención. Por lo tanto, se planteó estrategias preventivas que buscaron disminuir la incidencia de los problemas de lenguaje en el niño para que de esta manera tenga un desenvolvimiento emocional y óptimo en el ambiente social. Con este proyecto el principal logro obtenido fue la construcción de una alianza entre el padre y terapeuta, es decir que no sólo el terapeuta es responsable directo de la superación de las dificultades del niño, sino que su familia toma un rol importante en la intervenciónen_US
dc.language.isospaen_US
dc.rightsopenAccessen_US
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectPSICOLOGÍAen_US
dc.subjectTRASTORNOS DEL LENGUAJEen_US
dc.subjectPSICOLOGÍA INFANTILen_US
dc.subjectLOGOPEDICASen_US
dc.subjectDISLALIAen_US
dc.titleTalleres sobre técnicas logopedicas aplicadas en casa, dirigido a padres de familia de niños de 3 a 5 años con dislalias, del Centro de Rehabilitación Física Therakinne, a realizarse entre el mes de abril y junio del 2017en_US
dc.typebachelorThesisen_US
Appears in Collections:Psicología GIRON - Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UPS-QT12173.pdfTexto completo1.32 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons