Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/10557
Title: Problemas de aprendizaje de la lecto - escritura en niños de la escuela Bilingüe Atahualpa de Cotopaxi
Authors: Guamangate A., Blanca Graciela
Advisor: Montaluisa Chasiquiza, Luis Octavio
Keywords: EDUCACIÓN INTERCULTURAL BILINGÜE
FUNDACIÓN BILINGÜE ATAHUALPA
ESCRITURA
APRENDIZAJE
Issue Date: 1996
Abstract: Introducción. Marco referencial. Marco teórico. Antecedentes. El aprendizaje de la lecto - escritura. Como factor educativo. Concepto de aprendizaje. Tipos de aprendizaje. Proceso de abstracción en el aprendizaje de la lecto escritura. Código oral. Código de imagen. Código escrito. Ayudas para el aprendizaje. Importancia del aprendizaje escolar. Principales problemas del aprendizaje de la lecto - escritura. Aprendizaje de la lectura. Aprendizaje de la ecritura. Marco metodológico. Instrumentos de la investigación. Ambiente educativos. Conclusiones y recomendaciones. Anexos. Bibliografía
Description: Introduction. Framework. Theoretical framework. Background. The learning of reading - writing. As an educational factor. Learning concept. Types of learning. Process of abstraction in the learning of reading and writing. Oral code. Code image. Written code. Learning aids. Importance of school learning. Main problems of the learning of reading - writing. Learning to read. Learning ecritura. Methodological framework. Research instruments. Educational environment. Conclusions and recommendations. Annexes. Bibliography
URI: http://dspace.ups.edu.ec/handle/123456789/10557
Appears in Collections:Educación Intercultural Bilingüe GIRON - Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
QT01366.pdf228.69 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons